Avatar billede rasmuso Seniormester
02. december 2013 - 13:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskriv dokument på to forskellige printere

Bruger Word 2007,"almindelig printer" & Bullzip PDF Printer.
ønsker at udskrive det aktive dokument (følgeseddel) til printer, samt på "PDF-printeren" til egen kopi.
Kan det gøres, uden at skulle vælge printer af to omgange?
mvh
Rasmus O.
Avatar billede klt Seniormester
02. december 2013 - 14:36 #1
Kender ikke den pdfprinter.
Bruger PDFCreator - men måske kan man det samme med Bullzip (og ellers er PDFCreator også gratis):

I PdfCreator kan man vælge Udskriv efter gem, og så hvilken printer den skal udskrives til.
Hvis det er en gene, at det er slået til i andre tilfælde så kan man oprette to forskellige PDFprintere (f.eks kalde den ene PDFfølgeseddel), og så kun lade opsætningen med print efter gem gælde for den ene af printerne.
Avatar billede rasmuso Seniormester
02. december 2013 - 17:11 #2
Hej klt

det er en smart & anvendelig løsning!
Følgesedlen gemmes perfekt som ønsket, den "almindelige" printer udskriver bare i dobbelt størrelse, dvs. 1 A4 ark bliver 2 A4 ark højt på printeren, men er perfekt som PDF-fil!?
jeg forsøger mere i morgen.

tak for input - indtil nu.
Avatar billede rasmuso Seniormester
03. december 2013 - 10:03 #3
Hej klt
Følgesedlen prinntes stadig i dobbelt størrelse???
hvor kan jeg indstille størrelsen på det der bliver printet, efter følgesedlen er gemt som PDF?
Hvis jeg åbner eller printer PDF-filen PDFcreator har lavet er størrelsen OK.
Hvis jeg printer følgesedlen direkte til printeren er størrelsen også OK?
hvad/hvor laver jeg noget forkert??
Avatar billede rasmuso Seniormester
12. januar 2014 - 18:36 #4
Hej klt
det er tilsyneladende min gamle printer der driller!
når jeg tilslutter en anden printer virker alt som ønsket!
du har absolut fortjent point, giv venligst et svar.

tak for hjælpen
Avatar billede rasmuso Seniormester
01. maj 2014 - 00:37 #5
Intet svar fra  klt, derfor lukkes spørgsmålet.