Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 00:31 Der er 4 kommentarer

Hjælp til programmeringssprog til spil

Hej alle kloge eksperter der ude.

Jeg har godt lavet et indlæg lidt magen til dette, dog er det stadig meget anderledes.
Spørgsmålet kommer så her. Jeg vil gerne lave et "spil" og tager dette seriøst.
Jeg har kigget på MrMine.com (i kan evt. gå ind og tjekke det ud) og vil gerne lave et spil magen til altså på samme programmeringssprog. Fik af vide i det andet indlæg det var HTML Canvas og JavaScript, så efter jeg fik det at vide gik jeg ind og kiggede på nogle tutorials og jeg synes ikke jeg kunne få mig selv ind i at det virkelig var HTML Canvas og JavaScript, via. de tutorials som slet ikke lignede, noget med sådan spil at gøre på nogle måder.

Kig på mrmine.com og hvis du er god til det med spille programmeringssprog så vend endelig tilbage med sproget du siger det er lavet med og gerne tutorials som eksempel youtube links.
Evt også hvilke programmer jeg kunne bruge til at lave disse koder i? :)

Ville være en stor hjælp på forhånd tak.
Fortsæt god dag og god December!
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2013 - 00:42 #1
Den bruger HTML 5 canvas og JavaScript.

Hvis du ikke synes at diverse tutorials ligner, saa er det nok fordi at de tutorials starter fra bunden af med noget simplere kode.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 13:19 #2
Når okay, men ved du om det HTML 5 Canvas og JavaScript og godt at starte med hvis man vil begynde på at lave spil? Grafikken går jeg ikke så meget op i nej.

Altså synes du det er godt at starte med HTML 5 Canvas og JavaScript?
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 15:16 #3
Andet spørgsmål;
Hvilket programmeringssprog anbefaler i derude, som er meget nemt og ikke det bedste men god at lære fra starten, og det skal være kompatibelt med WebBrowser. (Google Chrome, etc.)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2013 - 20:04 #4
Udmaerket valg hvis du vil have det til at koere i browser.

Hvor meget tid har du brugt paa det indtil videre?