Avatar billede Slettet bruger
01. december 2013 - 16:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

email tjek

Hej

Jeg bruger denne kode til emailtjek når brugere skal skifte email, og den funker ok. Jeg kunne dog godt tænke mig at få tilføjet et tjek om de 2 email nu også er ens inden formen submittes.

Kode:

<script type="text/javascript"><!--

function validate(thisForm) {
with (thisForm) {
var alertMessage = "Fejl:\n";
if (email.value == "") alertMessage += "\nDer er ikke angivet nogen Emailadresse!";
if (!email.value.match(/^.*@\w[\w\.-]*\.[a-z]{2,6}$/)) alertMessage += "\nE-mail-adressen er ikke valid!";
if (email_bekraeft.value == "") alertMessage += "\nDer er ikke angivet nogen Bekræftadresse!";
if (!email_bekraeft.value.match(/^.*@\w[\w\.-]*\.[a-z]{2,6}$/)) alertMessage += "\nBekræft-adressen er ikke valid!";
if (alertMessage != "Fejl:\n") {alert(alertMessage);
return false;
} else return true;
} }

// --></script>

mvh. rwj
Avatar billede HBP2 Praktikant
01. december 2013 - 17:14 #1
Allerførst: jeg synes ikke ordet "valid" er særlig godt dansk - hvad er der galt med ordet "gyldig"?
For det andet: når du taler om "email", så mener du vist blot "email adresse".

Er det blot de to email adresser email.value og email_bekraft.value som skal sammenlignes? Hvorfor så ikke bare bruge:
  if (email.value != email_bekraeft.value)  alertMessage += "\nDe to e-mail-adresser er ikke ens!";
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2013 - 17:48 #2
Jeg er helt enig, og det skal selvfølgelig stå, så også almindelige mennesker kan forstå beskeden.

Det er rettet til og din kode virker perfekt:-)

Tak for hjælpen, fortsat god aften og smid et svar.

Mvh. rwj
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2013 - 07:10 #3
Er blevet bedt om at lukke, hvilket jeg hermed gør. Siger i samme åndedrag tak for hjælpen til HBP2.

mvh. rwj