Avatar billede Bjarne-Korngaard Nybegynder
29. november 2013 - 16:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kasseapparats celle

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kalde det her, men det jeg ønsker er at lave en række "konti" hvor det så er muligt fra en celle at lægge til og fra kontoen.

Eksempel

Anders | 30 kr | <Inputfelt her for Anders konto>
Bo | 26 kr |<Inputfelt her for Bo's konto>
Charlie | 62 kr |<Inputfelt her for Charlies konto>

Inputfeltet står som standard til 0 og når jeg så taster eks. 5 ud for Anders konto går kontoen ned på 25 kr og inputfeltet går tilbage til 0 efter jeg har trykket enter.

Håber det giver lidt mening og er muligt.
Avatar billede kabbak Professor
29. november 2013 - 22:07 #1
sæt denne i arkets modul, jeg går ud fra at du taster ind i C kolonnen

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 3 And Target.Row < 100 Then ' indtastning i C kolonnen, ned til række 100
        Target.Offset(0, -1) = Target.Offset(0, -1) + Target
        Target = 0
    End If
End Sub
Avatar billede Bjarne-Korngaard Nybegynder
02. december 2013 - 13:20 #2
Fantastisk. Det var lige det jeg ledte efter :)

Har et par ekstra små spørgsmål hvis du har lyst:

Kan man nemt få konto-tallet(B-kolonnen) til at blive rødt hvis det bliver negativt?

Hvordan sætter jeg et bestemt beløb ind på ca. 80 udvalgte rækker?
Eks. de 80 udvalgte skal have 30 kr ekstra på deres konto.
Avatar billede kabbak Professor
02. december 2013 - 15:18 #3
1.
"Kan man nemt få konto-tallet(B-kolonnen) til at blive rødt hvis det bliver negativt?"

se på formater på cellen, måske betinget formatering

2.
du kan du markere de celler det drejer sig om, skriv 30 og tryk CTRL + ENTER, så skrives det samme i alle de markerede celler.

og koden skal så ændres til

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 3 And Target.Row < 100 Then ' indtastning i C kolonnen, ned til række 100
    Dim C As Range
    For Each C In Target.Cells
        C.Offset(0, -1) = C.Offset(0, -1) + C
        C = 0
        Next
    End If
End Sub
Avatar billede Bjarne-Korngaard Nybegynder
04. december 2013 - 11:07 #4
Genialt !

Så er det vel også muligt at gøre det samme i kolonne f og i?

Så jeg har 3 input kolonner synligt på skærmen af gangen.

Det passer bedre til de knap 200 børn der har madkonto i den fritidsklub hvor jeg arbejder.

Det ville i alt fald gøre det mere overskueligt. Har bare ikke styr på koder selv. Giver gerne flere point ved ikke hvad standard er herinde?