Avatar billede Slettet bruger
28. november 2013 - 13:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Resize af foto

Hej

Jeg bruger denne kode til at resize foto på foreningen webside:
Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")

Image.LoadImage(Server.MapPath("../upload/galleri/" & rs("filnavn")))

if Image.MaxX >"300" then
Image.MaxX="300"
else
Image.MaxX=Image.MaxX
end if

og den virker ok, så længe at bredden på upload foto ikke er mere end 999px, altså 3 cifre. Er der således en bredde på 1000px, virker resize ikke længere.

Er der nogen som kan give mig en nærmere årsag til det og en evt. løsning dertil?

Mvh. rwj
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2013 - 13:33 #1
prøv at fjerne " omkring 300 begge steder. De skal kun være der ved tekst, og Image.MaxX må være et tal.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2013 - 15:17 #2
tak for forslag, som jeg fulgte, men det ændrede ikke noget.

jeg burde måske have skrevet fra start, at det kun er ved visning på vores galleriside, at fotos skal resize, når der klikkes på det, vises foto i fuld format, hvor stort det nu kan være.

hvad kan jeg ellers gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2013 - 15:44 #3
jeg ville nok vælge at rette, så systemet ved upload dannede en mini-version (max 300px) og placerede den i en mappe samtidigt med at originalen gemmes. Så vil gallerisiden loade hurtigere.

Men jeg har ingen forslag udover at se på koden på http://www.motobit.com/tips/detpg_asp-resize-image/ de kan i hvert fald få det til at virke med store billeder. Det kan være, at aspimage ikke er opdateret på din server.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2013 - 16:02 #4
Tak for svar, jeg vil først prøve og spørge vores webhotel, om aspimage er opdateret der, og hvis ikke, forsøge med linket.

Så smid et svar, tak for hjælpen og fortsat god dag.

mvh. rwj
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2013 - 16:13 #5
Bare luk selv...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2013 - 17:49 #6
ok, som sagt, mange tak:-)