Avatar billede kennethv Nybegynder
28. november 2013 - 09:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

A page can have only one server-side Form tag

O'høj.

Jeg har haft en meget simpelt hjemmeside på 1 side som bruges ifb. med at når vi har nogen medarbejder der stopper i firmaet i Danmark. jeg har bygget hjemmesiden op og løst diverse fejl ved at søge på internettet. Det har fungeret ganske godt. Nu er det sådan at jeg skal have det udvidet for Sverige. Det meste af info'en på den nye svenskeside at taget fra den danskeside. Jeg har ikke begyndt at tilføje/slette indholdet på nye side, men har bare testet om den kunne køre. Jeg får så den fejl, som overskriftet beskriver:

"A page can have only one server-side Form tag"

Håber at nogen kan hjælpe mig med fejlen. Jeg er helt grøn på at lave hjemmesider.

Tak på forhånd. :)

Nedenstående tekst er til den svenskeside.

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="DeleteSELU.aspx.cs" Inherits="DeleteSELU" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title></title>
    <style type="text/css">

        .table800
        {
            width: 800px;
        }

        .field
        {
            width: 800px;
        }

        .table50
        {
            width: 50px;
        }
        .table550
        {
            width: 350px;
        }
        .table200
        {
            width: 200px;
        }
        </style>
</head>
<body>
    <script type="text/javascript">
        function ShowHideTextBox(id)
        {
            if (document.getElementById(id).disabled == false) {
                document.getElementById(id).value = "USERNAME";
                document.getElementById(id).disabled = true;
                //document.write(id + "1");
                document.getElementById(id + "Validator").style.visibility = "hidden";
            }
            else {
                document.getElementById(id).disabled = false;
                document.getElementById(id).value = "";
                document.getElementById(id).focus();
            }
        function enableText() {
            var radio_text = document.getElementById('RadioButton1');
            var text_box = document.getElementById('PC');
            if (radio_text.selected = true) {
                text_box.disabled = false;
                //document.write('Prut');
            }
            else {
              text_box.disabled = true;
                //document.write('PandeKage');
            }
        function bOn(id) {
            document.getElementById(id).disabled = false;
            document.getElementById(id).value = "";
            document.getElementById(id).focus();
        }
        function bOff(id) {
            document.getElementById(id).disabled = true;
            document.getElementById(id).value = "USERNAME";
        }
//        function validering()
//        {
//            error = 0;
//            if (!(document.forms[0].checkboxnavn.checked) && (error == 0)) {
//                alert('Du skal aktivt sætte et hak i checkboxen!');
//                document.forms[0].checkboxnavn.focus();
//                error = 1;
//            }

//            if (error == 0)
//                document.forms[0].submit();
        //    onsubmit="validering();return false;"    }

    </script>

<form id="form2" runat="server">
<div>

</div>
<div>
    <table style="width:100%;">
        <tr>
            <td> </td>
            <td class="table800">
              <div>
                <h1 align="center">Termination of employee SELU</h1>
                <br />
                <asp:Label ID="Label1" runat="server" Font-Size="Medium">Label</asp:Label>
                <br />
                <fieldset class="field">
                    <legend style="font-weight: bold; font-size: 25px; color: #000;">Lotus Notes</legend>
                    <br />
                    <asp:Label ID="Label2" runat="server" Text="Label" Font-Size="Medium"></asp:Label>
                    <br />
                    <table width="800px" border = "0">
                        <tr>
                            <td class="table50"> </td>
                            <td class="table550"><asp:CheckBox ID="CheckBox2" runat="server"
                            onclick="ShowHideTextBox('Lotus');" Text="Mail forward to:"
                            Font-Size="Medium" /></td>
                            <td class="table200">
                            <asp:RequiredFieldValidator ID="LotusValidator" runat="server"
                            ControlToValidate="Lotus" ErrorMessage="Required Field"></asp:RequiredFieldValidator></td>
                            <td class="table200" align="center"><asp:TextBox ID="Lotus" runat="server" Width="189px" Enabled="False">USERNAME</asp:TextBox></td>
                        </tr>
                    </table>
                    <br />
                    <asp:Label ID="Label3" runat="server" Text="Label" Font-Bold="True"
                Font-Size="Large"></asp:Label>
        </fieldset>
        <br />
        <fieldset class="field">
            <legend style="font-weight: bold; font-size: 25px; color: #000;">Backup af data</legend>
                <br />
                <table width="800px" border = "0">
                    <tr>
                        <td class="table50"> </td>
                        <td class="table550"><font size="4" class="table550">
                            <asp:CheckBox ID="CheckBox3" runat="server" Font-Size="Medium"
                                Text="Copy of mail database:" TabIndex="1" />
                            </font></td>
                        <td class="table200">
                            <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator3" runat="server"
                                ErrorMessage="Required Field" Visible="False"></asp:RequiredFieldValidator></td>
                        <td class="table200" align="center">
                            <asp:Label ID="Label4" runat="server"></asp:Label>
                        </td>
                    </tr>
                </table>
                <br />
                <asp:Label ID="Label5" runat="server" Text="Label" Font-Bold="True"
                Font-Size="Large"></asp:Label>
        </fieldset>
        <br />
        <fieldset class="field">
            <legend style="font-weight: bold; font-size: 25px; color: #000;">AS/400</legend>
                <br />
                <asp:Label ID="Label8" runat="server" Text="Label" Font-Size="Medium"></asp:Label>
                <br />
                <table border = "0" style="width: 800px">
                    <tr>
                        <td class="table50"> </td>
                        <td class="table550">
                            <asp:CheckBox ID="CheckBox4" runat="server" Font-Size="Medium" onclick="ShowHideTextBox('AS400');"
                                Text="Who will own any objects:" TabIndex="2" /></td>
                        <td class="table200">
                            <asp:RequiredFieldValidator ID="AS400Validator" runat="server"
                                ErrorMessage="Required Field" ControlToValidate="AS400"></asp:RequiredFieldValidator>
                        </td>
                        <td class="table200" align="center">
                            <asp:TextBox ID="AS400" runat="server"
                                Width="189px" CssClass="table200" Enabled="False">USERNAME</asp:TextBox></td>
                    </tr>
                </table>
        </fieldset>
        <br />
        <fieldset class="field">
            <legend style="font-weight: bold; font-size: 25px; color: #000;">PC</legend>
            <br />
            <asp:Label ID="label6" runat="server" Text="Label"></asp:Label><br />
            <br />
            <table border = "0" style="width: 800px">
                <tr>
                    <td class="table50"> </td>
                    <td class="table550" align="left">
                        <asp:RadioButton ID="RadioButton1"
                            runat="server"  GroupName = "group1" onClick="bOn('PC');"
                            Font-Size="Medium" Text="Who will come to own this pc:" /></td>
                            <td class="table200">
                                <asp:RequiredFieldValidator ID="PCValidator" runat="server"
                                    ControlToValidate="PC" ErrorMessage="Required Field"></asp:RequiredFieldValidator>
                    </td>
                    <td class="table200" align="center">
                        <asp:TextBox ID="PC"
                            runat="server" Width="189px" Enabled="False">USERNAME</asp:TextBox></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td class="table50"> </td>
                    <td class="table550" align="left">
                        <asp:RadioButton ID="RadioButton2"
                            runat="server" GroupName = "group1" Checked="True"
                            onClick="bOff('PC');" Font-Size="Medium"
                            Text="Return to IT Department" /></td>
                    <td class="table200" align="center"> </td>
                </tr>
            </table>
            <br />
            <asp:Label ID="Label7" runat="server" Font-Bold="True" Font-Size="Large"
                Text="Label"></asp:Label>
            <br />
        </fieldset>
        <br />
        <center><asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Submit"
                        onclick="Button1_Click" /></center>
    </div>
            </td>
            <td> </td>
        </tr>
    </table>

</div>

    </form>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>

    </div>
    </form>
</body>
</html>
28. november 2013 - 09:30 #1
Har du prøvet at slette

    <form id="form1" runat="server">
    <div>

    </div>
    </form>

Som du har helt i bunden af filen?
Avatar billede keysersoze Guru
28. november 2013 - 10:22 #2
Som næsten allerede svaret og som fejlen sådan set også fortæller dig kan du kun have ét form-tag med runat="server" på din side og du har 2 hvoraf det nederste er helt irrelevant eftersom der ikke umiddelbart er nogle kontroller eller andet indhold.
Avatar billede kennethv Nybegynder
10. januar 2014 - 08:45 #3
@Thor Østergaard.

Du må lige ligge et svar.
10. januar 2014 - 09:15 #4
Gerne