Avatar billede N-Legaard Nybegynder
27. november 2013 - 15:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Makro kopier data fra tabel til tabel

Hejsa

Kan man lave en makro/knap der siger, at den skal kopier værdier fra Tabel X til Tabel Y når man trykker på knappen/kører makroen?

Jeg bruger Access 2010

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede martens Guru
27. november 2013 - 17:38 #1
sagtens ....

Som funktion :

function copytable(oldtable,newtable)
  sql = "SELECT * INTO " & newtable & " FROM " & oldtable
  conn.execute(sql)
end function

mvh martens
Avatar billede N-Legaard Nybegynder
28. november 2013 - 08:35 #2
Ville der være forskel på at bruge koden til en knap eller lægge den i en makro funktion? Eller det fuldstændigt det samme?
Avatar billede N-Legaard Nybegynder
28. november 2013 - 13:03 #3
Jeg tror ikke helt jeg forstår det. Lad mig lige give lidt flere detaljer:

Jeg skal have Access til - enten ved brug tryk på en knap eller per automatik, at kopier data/værdier fra:

Tabellen "OrdersDB" feltnavn "VBELN"

Til:

Tabellen "Tbl_Status" feltnavn "VBELN"

Disse 2 felter er forbundet til hinanden.
Avatar billede martens Guru
30. november 2013 - 10:15 #4
Kopiere fra OrdersDB til Tbl_status er nemt nok.

men hvad så næste gang ?

Er tabellen Tbl_status så tom ?

Ellers bliver data jo tilføjet mere end én gang sådan lige umiddelbart ...

Ellers kunne denne SQl-kode gøre det :

INSERT INTO Tbl_Status ( VBELN )
SELECT OrdersDB.VBELN
FROM OrdersDB;

mvh martens
Avatar billede N-Legaard Nybegynder
02. december 2013 - 09:26 #5
Ja, det har du ret i. Samme data skal ikke tilføjes mere end 1 gang. Spørgsmålet er så om man kan lave en kæde i stedet?

Den SQL kode du har skrevet, kæder den eller vil den kopiere de samme data hver gang?

Mvh.
Legaard
Avatar billede martens Guru
04. december 2013 - 19:28 #6
Vil det sige at feltet VBELN i tabellen Tbl_Status skal indeholde præcis de samme data som feltet VBELN i tabellen OrdersDB ?
Avatar billede martens Guru
04. december 2013 - 19:30 #7
Sidder og undrer mig lidt over logikken ;o)

Du kunne jo lave lidt relationer mellem disse tabeller, således at det ikke bliver en "data-tung" database..