Avatar billede compac Seniormester
25. november 2013 - 15:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Undgå linieskift i en tekstboks

Når jeg indsætter en tekstboks i mit Word 2007-dokument laver den et linieskift ved slutningen af boksen når jeg udfylder den.
Hvordan undgår jeg det?

Kan jeg begrænse længden af teksten i boksen?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2013 - 20:55 #1
Tryk på "Fjern afstand efter afsnit", du finder funktionen i Afsnit.

Se eksempel her på engelsk:
http://imgsrv.worldstart.com/line_spacing_word_2007_1.jpg
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2013 - 20:56 #2
Når du skriver længden af teksten, hvad mener du så?
Avatar billede compac Seniormester
26. november 2013 - 21:38 #3
Din henvisning får det til at virke.
Ang. længden af teksten:
Hvis jeg skriver længere tekst end feltets længde ønsker jeg, at muligheden for at indtaste skal standse ved slutningen af feltet.

Som det fungerer nu, kan man fortsætte med at indtaste længere end man kan se i feltet. "ud over kanten".
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2013 - 21:51 #4
Kommer teksten ikke bare ned på næste linje når du skriver mere end tekstfeltets bredde?
Avatar billede compac Seniormester
27. november 2013 - 17:08 #5
Nu er problemet med at undgå automatisk linieskift klaret.
Til gengæld kan det lade sig gøre at skrive tekster, som er længere end der er plads til feltet. Det vil sige at den sidste del af teksten kan ikke ses. Hvis man prøver at slette bogstaver fra begyndelsen af feltet rykker teksten tilbage, hvorefter man kan se de den sidste del af teksten.
Det vil være en fordel, hvis man kan standste muligheden for indtastning ved slutningen af feltet.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. november 2013 - 11:00 #6
Du kan på det enkelte formularflet definere maks. antal tegn, feltet må indeholde (indstilles mens formularen ikke er beskyttet):

1. Dobbeltklik i et tekstfelt.
2. I dialogboksen "Indstillinger for tekstfelt", der åbnes: I feltet "Maksimal længde", skriv et tal for antal tegn, feltet maks. må indeholde (f.eks. 50).
3. Klik OK.

Bemærk, at forskellige tegn jo har forskellig bredde, så det er ikke et fast mål (medmindre du har valgt en skrifttype som f.eks. Courier, hvor alle tegn er lige brede). Hvis du vil være sikker på, at der er plads til de bredeste tegn, så test med f.eks. MMMM...

Hvis samme indstillinger skal bruges flere felter, kan du oprette et felt, rette det til og kopiere det.
Avatar billede compac Seniormester
10. december 2013 - 09:20 #7
Når jeg dobbeltklikker i tekstfeltet kommer der en dialogboks, men den indeholder ikke punktet "Maksimal længde". Den indeholder kun indstillinger for skrifttyper, farve, højre- venstrestilling mm.
Er du sikker på at det findes i Word 2007?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. december 2013 - 11:28 #8
Ud fra dine første forklaringer troede jeg, at det var formularfelter, du talte om. Men det er måske almindelige tekstbokse. Det er nødvendigt at få afklaret, hvad det er - ellers er ikke muligt at give dig et korrekt svar. Hvordan har du lavet din(e) tekstboks(e)?
Avatar billede compac Seniormester
10. december 2013 - 22:27 #9
Det er en tekstboks det drejer sig om. Den er oprettet i et almindeligt Word-dokument, hvor jeg har valgt Indsæt => Tekstboks.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. december 2013 - 23:49 #10
OK. Nej, du kan ikke begrænse mængden af tekst, som kan skrives i en almindelig tekstboks. Du kan blot hindre tekstboksen i at vokse i størrelse (som det åbenbart gælder for din tekstboks nu), og så vil overskydende tekst - som du har set - forsvinde ud af tekstboksen.
Avatar billede compac Seniormester
11. december 2013 - 08:50 #11
Æv, problemet var, at hvis jeg bruger "rigtige" tekstfelter, sætter den nogle firkantede paranteser, som ganske vist ikke bliver printet ud, men kommer til at forstyrre når brugeren skal indtaste sine oplysninger når man anvender dokumentet som inputformular.

Læg et svar for dine anstrengelser.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. december 2013 - 10:10 #12
Jeg kan se, at det også der dig, der stillede spørgsmålet her:
http://www.eksperten.dk/spm/988552
Der skrev jeg en forklaring på klammerne i post #5 - det er bogmærker, og dem kan du slette, når du ikke har brug for dem:

1. Åbn dialogboksen "Bogmærke" (Ctrl+Shift+F5 eller fanen Indsæt > Bogmærke).
2. Marker det bogmærke, du vil slette. Klik "Slet".

(Jeg har lige lavet en tilføjelse/rettelse i post #6 i ovennævnte tråd - min forklaring i #5 fik ikke slettet selve bogmærket).