Avatar billede madsmmm Nybegynder
23. november 2013 - 14:44 Der er 16 kommentarer

Call of duty ghosts

Hej
Jeg vil lige høre om det kun er muligt at spille call of duty ghosts med directx 11, mit problem er nemlig at mit grafikkort(intel graphic hd 3000) ikke understøtter directx 11, kun directx 10, please svar
Vh Mads
Avatar billede madsmmm Nybegynder
23. november 2013 - 14:45 #1
Hej jeg ville høre om man kan skifte grafikkort og processor i alle bærbare eller om det kun er nogle få man kan gøre det med?
Avatar billede Thonie Nybegynder
23. november 2013 - 15:48 #2
Det er de færreste bærbare computere, hvorpå det kan lade sig gøre at skifte grafikkort. Processor derimod kan skiftes på de fleste maskiner.

Mht. til at køre Ghosts på dit HD 3000, så tvivler jeg på at det kan lade sig gøre.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2013 - 17:45 #3
next-gen game engine kræver DX11, så nej - aldrig.

Dog skal man passe lidt på, ex vil en 3-gen cpu med intel 2500 gfx godt køre dx11, hvorimod en 2-gen cpu med intel 3000 gfx ikke kan.

- Men det formoder jeg er undersøgt.

@Thonie >> jeg kan let tage fejl, arbejder ikke med hardware mere, men er pointen netop ikke at gpu sidder i cpu hos intel? Ex apples highend benytter en intel cpu (inc intel HD gfx), og pepper den så med et nvidia til pressede situationer ?
Avatar billede Thonie Nybegynder
23. november 2013 - 20:23 #4
I min egen bærbar er der både Intel HD Graphics 4000 og Nvidia GeForce GT 630M, men der findes også bærbare som kun har Intel delen, der som du selv skriver er integreret i CPU'en.

Jeg går ud fra at madsmmm grafik er integreret i CPU'en.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2013 - 20:39 #5
Hvad mener du så med at det er tæt på umuligt at skifte grafik kort, men let at skifte cpu, hvis det er en og samme chip?
Avatar billede Thonie Nybegynder
23. november 2013 - 21:10 #6
I nogle bærbare kan der sættes et diskret grafikkort i, men det er altså de færreste maskiner, der har den mulighed. Jeg mener dog at vide at i f.eks. MM Visions maskiner, som er baseret på en Clevo barebone, kan der monteres diskrete grafikkort efter kundens ønske, og i de maskiner må det være muligt i fremtiden at opgradere til noget bedre.

Det fremgår ikke hvilken model hans bærbar er, så jeg antager at der ikke er mulighed for at sætte et diskret grafikkort i maskinen.

Det vil ikke give nogen mening at udskifte processoren i hans bærbare for på den måde at få et marginalt bedre grafikkort.Jeg forholder mig derfor kun til det relevante, nemlig om det vil være muligt at opgradere hans maskine så den vil kunne køre Call of Duty Ghosts, og til det spørgsmål er svaret højst sandsynligt nej.
Avatar billede madsmmm Nybegynder
23. november 2013 - 21:31 #7
Tak for alle svarene
Vil i ikke også lige se på om den her kan køre Call of Duty Ghosts?
http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/stationaere-computere/hp-pavilion-p6-2421eo
Avatar billede Thonie Nybegynder
23. november 2013 - 22:30 #8
Nye FPS spil som Call of Duty Ghosts er ret krævende, så det tror jeg ikke du skal regne med. Hvis den endelig kan køre spillet, så er det kun på laveste settings pga. det meget svage grafikkort.

Min erfaring med HP's consumer modeller, herunder Pavilion serien er, at kvaliteten ikke er ret god, og muligheden for at opgradere maskinen er yderst begrænsede.

Hvis du kan skrabe et par tusinde mere sammen, vil jeg derfor anbefale dig at bygge en maskine, som passer bedre til formålet. Man kan bygge den selv af løsdele eller få en forhandler til at gøre det.

For ca. 5000 - 5500 kroner kan der samles en maskine, der kan afvikle spillet. Det har desuden den fordel, at mange af komponenterne kan genbruges, så du næste gang kun skal udskifte nogle af komponenterne, for at få en maskine der er up-to-date.
Avatar billede madsmmm Nybegynder
24. november 2013 - 11:50 #9
Tak for svarene, super der er nogen der ved meget om det :)
Det er meget svært at tage stilling til hvad man skal købe når man ikke ved så meget om hardware
Avatar billede madsmmm Nybegynder
24. november 2013 - 13:00 #10
Er det her et fint grafikkort?
AMD Radeon HD 8470?
Avatar billede Thonie Nybegynder
24. november 2013 - 23:16 #11
Nej, det er ikke kraftigt nok: http://community.futuremark.com/hardware/gpu/AMD+Radeon+HD+8470D/games

Skriv hvor meget maskinen må koste, så vil jeg prøve at sammensætte en maskine til dig, der kan trække spillet.
Avatar billede madsmmm Nybegynder
25. november 2013 - 16:11 #12
4000-4500 kr
Avatar billede Thonie Nybegynder
25. november 2013 - 17:19 #13
Ok, med så lavt et budget bliver det svært, men jeg skal nok prøve.

Kender du en der kan hjælpe dig med at samle maskinen eller skal den være færdigsamlet?
Avatar billede Thonie Nybegynder
25. november 2013 - 17:29 #14
Hvis du vil have en færdigsamlet kan du kigge på XTREME LITE modellerne fra topdata.dk: http://topdata.dk/group.asp?group=380

Alle modeller bør kunne trække spillet, men da de i standardkonfigurationen leveres uden Windows, er det nok kun den billigste af dem, der kan komme på tale.
Avatar billede madsmmm Nybegynder
27. november 2013 - 20:07 #15
Jeg har en der kan samle den, men jeg synes at den færdigsamlede ser rigtig fed ud, men er den god nok til CoD Ghosts?
Avatar billede Thonie Nybegynder
30. november 2013 - 16:19 #16
Ja, det vil jeg bestemt mene. Du skal bare ikke forvente at kunne køre spillet i højeste opløsning og højeste detaljer.