Avatar billede agora_live Nybegynder
20. november 2013 - 12:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

API <-> PHP

Jeg har en hjemmeside hvor jeg skal have lavet en forbindelse imellem siden og en API, hvor der skal indtastet nogle forskellige informationer.

Hvilke informationer skal i bruge for at kunne komme med et tilbud?

Det skal fungere således at en "simpel" php side modtager data fra en form eller andet $_POST materiale og således opretter en konto baseret på de informationer man har indtastet/sendt....
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. november 2013 - 15:57 #1
Hvis du opretter en side ala:

<?php
echo '<pre>';
print_r($_POST);
echo '</pre>';
?>

Gem den på din server ala: post.php

Hvis en "kunde" så laver en form og bruger:

<form method="post" action="http://dinserver.dk/post.php">

Så vil den vise alle de data der er sendt.

Men om det er så simpelt du ønsker eller hvad, ved jeg ikke.

Du bør jo nok overveje noget https, samt noget login, så alle ikke bare kan kalde dit opret script.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. november 2013 - 15:57 #2
Jeg ville jo nok kigge på noget rest-api, det er ret lækkert.
Avatar billede agora_live Nybegynder
20. november 2013 - 21:12 #3
Har du nogen erfaring i sådan noget her?, jeg har fået lavet det således at min hjemmeside fungerer med dette, men nu skal jeg have lavet et andet script som min telefon kan snakke sammen med...

Samme stil altså Android sender nogle $_POST og php håndterer situationerne...

Vil/kan ud lave sådan noget så jeg ikke selv skal bruge "ALT" for lang tid på at få det skruet sammen (har klaret hjemmesiden, men det tog også en hel dag næsten), og hvad er din pris?
Avatar billede agora_live Nybegynder
20. november 2013 - 21:13 #4
Kan jeg evt skrive din kode på en måde så det bliver skrevet direkte til en txt.fil?
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. november 2013 - 21:40 #5
Prøv at kig på denne:

$fp = fopen('data.txt', 'w');
fwrite($fp, 'abc');
fclose($fp);

Her kan du så evt. erstatte:

fwrite($fp, 'abc');

med:

fwrite($fp, print_r($_POST,true));
Avatar billede agora_live Nybegynder
21. november 2013 - 17:58 #6
Du har hjulpet, takker :-)

Smid venligst et svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. november 2013 - 18:39 #7
Svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. december 2013 - 14:53 #8
Takker for point.