Avatar billede glahn Nybegynder
15. august 2001 - 15:31 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Åbne frameset med forskelligt indhold i hovedframe

Hvordan kan man via et link på en \"fremmed\" side, åbne én bestemt side i sit frameset.

Mit problem er at uanset hvordan jeg prøver at skrive url\'en, åbner framen jo med den side den er \"sat til\".

Jeg skal hente siden via et punkt i et rullepanel i en form.
Avatar billede Jman Praktikant
15. august 2001 - 15:33 #1
Du skal efter <a href ...\" Target=\"Dit-framenavn\">
Avatar billede roenving Novice
15. august 2001 - 15:34 #2
top.frames[frameNavn].location=\"denAndenURL.htm\"
Avatar billede glahn Nybegynder
15. august 2001 - 15:41 #3
>>>roenving

Skriver man det i href\'en? Jeg synes det ligner noget script...
Avatar billede glahn Nybegynder
15. august 2001 - 15:43 #4
>>> superior

Det virker kun hvis man er i framesettet. Problemet er jo at den først skal have fat i framesettet som jo åbner en velkomstside automatisk, og derefter tage den rigtige side og putte den ind i hovedframen.
Avatar billede roenving Novice
15. august 2001 - 15:59 #5
Hvis du skal skrive det i href\'en skal du skrive:

<A href=\'java script:top.frames[frameNavn].location=\"denAndenURL.htm\"\'>Den anden side</A>

hth
jes
Avatar billede glahn Nybegynder
15. august 2001 - 16:08 #6
Går ikke - jeg får besked på at mit [frameNavn] - som jeg har rettet til navnet på den frame den skal åbne i - ikke er defineret.....

Jeg har nu også svært ved at se, hvorfra denne kode skulle kende navnet på min frame... Den kommer jo ikke rigtig i nærheden at frame-filen.

Bliver nødt til at logge af nu - håber løsningen ligger her i morgen :o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. august 2001 - 16:15 #7
Dette er en frameset fil med en indholdsrammer og en menyramme
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/expframe.html

indholdsfilerne er:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/expframemain0.html
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/expframemain1.html
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/expframemain2.html

hvis de loades \'alene\' tegner de selv en ramme, med sig selv i indholdsrammen og menyfilen i menyrammen

scriptet øverst i hver fil modificeres så det udpeger den/de rigtige sønskende filer til rammesettet.

mvh JakobA
Avatar billede glahn Nybegynder
16. august 2001 - 11:32 #8
>>> jakoba

Ked af det, men det framesystem det skal bruges i, er så kringlet og med en java-menu, så dit forslag heller ikke virker. Det bestod ellers testen en stor del af vejen - lige indtil jeg ville åbne dokumentet fra java-menuen, så åbnede den en frame i framen *gys*

Min egen løsning er at lave forskellige indexfiler med samme frameset men forskellige hovedsider og så bare kalde dem udefra.

Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu..... *håber stadig*
Avatar billede roenving Novice
16. august 2001 - 11:41 #9
>>glahn 15/08 2001 16:08:25

Ups .. også her, jeg havde altså glemt gåseøjnene omkring frameNavn, altså

<A href=\'java script:top.frames[\"frameNavn\"].location=\"denAndenURL.htm\"\'>Den anden side</A>

hth
jes

PS. mht jakoba\'s eksempel, så bruger det jo en adressering vha target i <A>, hvis du har en javascriptmenu skal du også i menuen sørge for at adressere korrekt. Jeg ville oftest bruge window.location.href til adressering, men hvis der er sat et target på menuframen kan det fucke op, hvis du ikke f.eks.
top.frames[\'targetFrame\'].location=\'nytIndholIFrame\'
;·]
Avatar billede glahn Nybegynder
16. august 2001 - 12:00 #10
<<<roenving

øv øv - fejlmeddelelse : top.frames.tekst er null eller ikke et objekt.......
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. august 2001 - 17:43 #11
Huskede du at sørge for at din \'rigtige\' frameset fil havde en
    var loadedFrame = true; // variabel declaration? (eller hvad du nu kalder variablen).

Din beskrivelse lyder somom den mangler.

mvh JakobA
Avatar billede glahn Nybegynder
17. august 2001 - 08:36 #12
>>> jakoba

Selvfølgelig havde jeg ikke husket det :o( Det har jeg nu og det virker jo fint :o) Der er kun det ene problem at javamenuen ikke virker i det \"nye\" frameset, men det er noget jeg skal tale med den der har programmeret menuen om !!!

Tak for hjælpen.

>>> roenving

Tak for dit forsøg også - selvom jeg ikke lige umiddelbart kunne få det til at virke, gav det mig en større indsigt i visse ting :o) Klogere kan man jo altid blive :o)
Avatar billede roenving Novice
17. august 2001 - 08:50 #13
Oh jes =·)

-- takker for points <=;~}