Avatar billede toftdal Nybegynder
19. november 2013 - 11:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Simpel texteditor med mulighed for tabeller/matrix

Det lyder som noget ret simpelt, men har virkelig svært ved at finde det rette når jeg sørger efter det.

Skal bruge en simpelt letvægts editor, hvor der er mulighed for at lave en tabel matrix. Det skal bruges til at dokumentere en række parametre som løbende bliver ændret. Excel ville være det optimale, men da det er grunden kun er tabel funktionaliteten der er behov for, så må der da findes et billigere alternativ.

Indtil nu har behovet været dækket af notepad++

Håber nogen har et bud.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
19. november 2013 - 12:17 #1
open office eller libreofice

anbefaler libreoffice
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
19. november 2013 - 12:18 #2
eller vis du kan bruge CSVed som er en super csv editor
Avatar billede keysersoze Guru
19. november 2013 - 15:48 #3
Google Docs?
Avatar billede toftdal Nybegynder
20. november 2013 - 09:07 #4
CSVed ser godt ud, men stadig en lille smule tungt.

Men havde ikke overvejet at søge efter CSV editorer, hvilket i virkeligheden var hvad jeg ledte efter.

Det ledte mig på sporet af det her:

http://sourceforge.net/projects/javacsveditor/

Virkelig simpelt, men præcis hvad jeg søgte.

Jeg giver EDB-Eksperten point for at lede mig på rette vej :)