Avatar billede andera Novice
18. november 2013 - 20:28 Der er 5 kommentarer

PDF åbnes i Word 2013

Når man i Word 2013 åbner et PDF-dokument siger Word, at den vil åbne det så man kan rette i det. Og nogle gange virker det,
men andre gange findes der kun billeder af teksten.
Er der nogen som ved hvorfor den konverterer til billeder, og evt. hvad som afgør om det bliver til tekst eller billeder.
PfT :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2013 - 20:44 #1
det er afhængig af den form, som afsender har lavet pdf'en i.
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. november 2013 - 20:46 #2
Det er jo den der danner pdf filen der afgør.
Pdf filer med billeder af tekst er typisk scannet ind eller skærdumps. Du kan eventuelt køre OCR (Optical character recognition) på den - resultatet vil ofte kræver korrektur læsning og manuelle rettelser i teksten.
Avatar billede andera Novice
18. november 2013 - 20:52 #3
Tak claes57 og kurt54
Det giver mening
At hvis det er i redigerbar format så kan man få fat i bogstaverne, ellers er det bare et billede.
Tak
NU skal jeg bare finde ud af at give points hmm...
Avatar billede andera Novice
18. november 2013 - 20:54 #4
Men man kunne da forvente at Word ville lave ocr, for det har Microsoft et sted i deres faxløsning.
Nå tilbage til points
Avatar billede andera Novice
18. november 2013 - 20:55 #5
Vil en af jer droppe et svar til point