Avatar billede per2edb Praktikant
17. november 2013 - 14:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vba kode for placer en sub form øverst

Jeg har en hovedform hvor der ligger 3 subforme
Findes der en VBA code der kan arrangere så den ene sub form
overlapper (Ligger over) de andre 2 subforme. Altså den ene overlapper de 2 andre så de ikke ses.

Nb det skal være en VBA kode altså ikke manuelt under menuen Arranger Placer forrest
Avatar billede terry Ekspert
17. november 2013 - 16:12 #1
You can hide the sub forms which you don't want to see and make the form which you want to see visible,

Me.MySubFormContainer1.Visible = True
Me.MySubFormContainer2.Visible = False
Me.MySubFormContainer3.Visible = False

MySubFormContainer is the name of the sub from control NOT the actual form name
Avatar billede terry Ekspert
17. november 2013 - 16:15 #2
Why not use a tab control?
Avatar billede per2edb Praktikant
17. november 2013 - 16:31 #3
Den løsning har jeg haft prøvet men da der er andre små controller der også skal overlappes har jeg forkastet løsningen

Manuelt kan det løses så der må da være en kode i VBA
Avatar billede terry Ekspert
17. november 2013 - 16:55 #4
I'm not at all sure what you are trying to achieve so its not easy to give the right solution.

What is wrong with a table control?

Could you use one sub form control and just change the actual form?

If it can be done manually then you know what controls need to  be visible/invisible ...
Avatar billede per2edb Praktikant
17. november 2013 - 17:48 #5
Jeg prøver at forenkle

Findes der er vba kode der placerer en kontrol forrest
Avatar billede terry Ekspert
17. november 2013 - 18:20 #6
I don't think there is a command which can move a control to the front. But even if there was, if I understand your previous comments, its not going to help.

"Den løsning har jeg haft prøvet men da der er andre små controller der også skal overlappes har jeg forkastet løsningen"

Unless there is something I'm missing, bringing one control to the front wont help if there are other controls overlapping any more than hiding one or more controls.
Avatar billede bvirk Guru
17. november 2013 - 23:10 #7
Observationen i #3 gælder så i design mode!

http://www.pcreview.co.uk/forums/bring-front-vba-t1714452.html

kontrolelement 'ke' anbringes forest på formen  'fo' vha følgende vba sekvens som  ikke skal være anbragt i formens klassemodul.

    Const formN = "fo"
    DoCmd.OpenForm formN, acDesign, , , acFormEdit, acWindowNormal
    Forms(formN).SetFocus
    Forms(formN).Controls("ke").InSelection = True
    DoCmd.RunCommand acCmdBringToFront
    DoCmd.Save acForm, formN
    DoCmd.Close acForm, formN

Svaret på, om det kan lade sig gøre runtime (acformview), er, såvidt jeg kan se, nej.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2013 - 00:49 #8
Jeg vil af erfaring klart fraråde at have overlappende objekter. Hvis du har 3 underformularer, som du vil have det samme sted og kun vise en af gangen, f.eks. ved hjælp af en knapper som aktiverer hver deres underformular, så gør flg.:

Hvis dine underformularer hedder Sub1, Sub2 og Sub3 så slet 2 og 3. På en knap som skal kalde Sub2 vil koden så være me.sub1.sourceobject = "Sub2"

...og så fremdeles!~)
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2013 - 08:25 #9
Hvis dine underformularer hedder Sub1, Sub2 og Sub3 så slet 2 og 3. På en knap som skal kalde Sub2 vil koden så være me.sub1.sourceobject = "Sub2"

Which is what I am suggesting here.

"Could you use one sub form control and just change the actual form?"

But as I mentioned here.
"Unless there is something I'm missing, bringing one control to the front wont help if there are other controls overlapping any more than hiding one or more controls. "

what difference is it going to make? There are still other "small" controls which are also overlapping...
Avatar billede per2edb Praktikant
09. december 2013 - 08:33 #10
Afmeldt