Avatar billede ElmoDK Nybegynder
09. november 2013 - 10:58 Der er 17 kommentarer

Glemt adgangskode

Hejsa allesammen!

Jeg har glemt min adgangskode til min anden pc.
Og jeg vil VIRKELIG ikke miste tingene på den, har næsten lige tømt en ekstern harddisk derover, med uerstattelige billeder af min datter, samt en masse andet.

Det er windows 7.
Jeg har googlet en masse, men kan ikke rigtig finde en god løsning.

Jeg kan selvfølgelig formatere, men så mister jeg jo alle gemte sager.

Nogle idéer?
På forhånd tak!

-Og kommentarer om at det er en stjålet pc, frabedes.
Avatar billede madklub Guru
09. november 2013 - 11:01 #1
Hiv disken ud og sæt den i den første pc som ekstra disk.
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
09. november 2013 - 11:02 #2
Det er en bærbar.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. november 2013 - 11:04 #3
Hej.

  Ingen bekymringer endnu. Først, er din Win7 en 32bit eller 64bit? Når vi ved det, kan vi guide dig til en password reset CD, du kan boote fra og nulstille password - så kan du komme ind på maskinen igen.

De bedste hilsner
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
09. november 2013 - 11:07 #4
Jeg husker det som at være 64, men er ikke 100%.
Har lige kigget på min kvittering, og der står intet om det.

Kan jeg se det nogen steder, uden at komme ind på pc'en?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2013 - 11:10 #5
Skulle man ikke med en live cd kunne få filerne ud?
Hirens boot cd Linux eller tilsvarende live medier.
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
09. november 2013 - 11:13 #6
Hvis man bare kan tømme den for sager, så kan jeg jo altid formatere bagefter.
Jeg har en harddisk, jeg bare kan smide det over på... Som skrevet ovenfor, har jeg lige tømt den.

Jeg ved bare ikke hvordan.
09. november 2013 - 11:58 #7
www.eksperten.dk/guide/1463 - Der er værktøj(er) til at NULSTILLE login koden for XP/Vista/WIN7/WIN8/...
Virker fint !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2013 - 13:07 #8
#7 Ja det er korrekt
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2013 - 13:56 #9
Ja fint link, men da det er en bærbar, måske uden CD, skal det lige tilføjes, at Hirens også kan lægges på en USB key.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2013 - 15:38 #10
Kan der ikke bare startes i fejlsikret tilstand og så vælge admin der er næsten aldrig kode på.
Avatar billede HKW Nybegynder
09. november 2013 - 15:50 #11
#10

Hvis den indbyggede admin er deaktiveret, så duer den ikke (hvis der findes andre adminkonti). Det var kun i XP.
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
09. november 2013 - 17:28 #12
Jeg siger tak for jeres indlæg - jeg fik dog en kammerat til at bryde ind i systemet på den, og slå koden fra.

Så det er ordnet nu. :)

Vh
Avatar billede Jensen DK Novice
10. november 2013 - 06:30 #13
Kan du fortælle hvordan han løste problemet, kan være at andre kunne få glæde at at kende måden.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2013 - 07:42 #14
#13
Enig.
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
10. november 2013 - 13:57 #15
Naturligvis.
Han havde et program på en USB-nøgle, hvorpå han kunne trænge ind i systemet og slå adgangskoden fra.
Jeg ved ikke hvad programmet hedder desværre.

Men han kom ind i kommandoprompt og kunne skrive nogle koder, så adgangskoden blev slået fra.

Vh
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2013 - 15:08 #16
Hvis der kom et billede frem på skærmen der minder om Xp så er det sikkert Hirens der er brugt til det (mini XP)
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
10. november 2013 - 20:23 #17
Det var åbenbart bare en win7 han havde på usb'en. :)