Avatar billede Nininja Nybegynder
08. november 2013 - 20:12 Der er 41 kommentarer

Kan ikke logge på bestemte hjemmesider fra Macbook Pro.

jeg kan ikke logge ind på bestemte hjemmesider fra min macbook pro. Hjemmesider som tiligere ikke var et problem. Har prøvet flere browsere (firefox, safari, chroome) men uden held.

Nogen der kender noget til det?
Avatar billede JHorsboel Nybegynder
08. november 2013 - 22:57 #1
Med at ikke kunne logge ind - hvad mener du helt præcist med det?
Avatar billede Nininja Nybegynder
08. november 2013 - 23:04 #2
At den loader en lille smule oppe i søgefeltet, men at der efterfølgende ikke sker noget.
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 01:11 #3
Har du - eller måske et program - pillet ved /etc/host-filen, eller har du må ske ændret på DNS-opsætning - måske endda uden at vide det?
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 13:55 #4
Jeg har ikke bevidst ændret ved  etc/host filen?  (Ved ikke hvad det er :))

Jeg fik foreslået at ændre DNS opsætningen og skrev 8.8.8.8 og 8.8.4.4 ind- uden succes.
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 14:19 #5
Har du et program der beskytter din computer kørende, LittleSnitch, eller måske en eller anden virus-scanner-type? De kan nogen gange også lukke for forbindelsen.

Måske var det en ide og finde den fil, der hedder /etc/hosts og se om der er noget specielt i den. Du kan finde mappen /etc ved i finder at trykke cmd-shift-G og så skrive /etc ind og trykke Enter, så kommer du til mappen og der er filen hosts, som kan læses af TextEdit, eller et andet skriveprogram.
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 14:22 #6
/etc er en mappe med vigtige filer som man normalt ikke har adgang til, da man kan lave meget snavs, der ikke kan genoprettes nemt, og hosts er den fil, der siger at hvis et program søger et domæne, f. eks. "localhost" så bliver det oversat til en IP-adresse, i dette tilfælde 127.0.0.1. Nogen gange kan der komme uorden i den fil, hvis nogen eller et eller andet program, har pillet i den.
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 14:28 #7
Argh okay :)

Men hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 14:47 #8
klip og klistr teksten her, så vi kan se om der er noget galt. Det er kun nogle få linjer. Standard ser sådan her ud:

##
# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting. Do not change this entry.
##
127.0.0.1      localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0    localhost

Hvis der er mere, kan det være sådan noget, der driller.
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 15:03 #9
Det er det her der står inde på Host filen.

##
# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting.  Do not change this entry.
##
127.0.0.1    localhost
255.255.255.255    broadcasthost
::1            localhost
fe80::1%lo0    localhost
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 15:59 #10
Så er det ikke det. Har du prøvet at taste adressen på hjemmesiden du ikke får fat på ind i http://www.downforeveryoneorjustme.com og se om det er der problemet ligger?

Og ved du om du har noget anti-virus-et-eller andet kørende?
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 16:22 #11
Tak for at du fortsætter med at komme med forslag :)

Hjemmesiderne virker fint på alt andet end min computer. (Iphone osv.)

Jeg har ikke installeret noget anti-virus program på noget tidspunkt. Det mærkelige er at hjemmesiderne har virket for mig engang, men pludselig stoppede med det.
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 16:46 #12
hehe, det er da spændende, hvad det er. Har du slået en Firewall til, enten i systemindstillinger->sikkerhed, eller via et andet program?

Hvad med cookies, i øvrigt, kan du prøve at finde de cookies, der har med siden at gøre og slette dem? i Safari finder du dem under Indstillinger (cmd-,) ->Anonymitet->Cookies og andre data fra websider->oplysninger... Det kunne også være sådan noget.
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 16:56 #13
Firewall er slået fra, og har lige prøvet at slette cookies.. Men det ændrede heller ikke på det :/
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 17:06 #14
Hmm, du skriver at du kan komme på siderne fra din iPhone. Er den på samme netværk, eller kører den 3/4G? Måske er det netværket, der driller og ikke computeren?

Næste skridt er at gå i et værktøj, der hedder - meget ordret: Netværktøj. Det findes i programmer->hjælpeprogrammer. I det program, er der en fane, der hedder Traceroute. Prøv at skrive domænenavnet ind der på den side, der ikke virker (uden http og det, der kommer efter .dk eller .com eller hvad det nu er)  og tryk Trace. Hvis den kommer frem med noget - og du kan sammenligne med f. eks. google.com, så er der lidt mere at gå efter. Hvilket styresystem kører du ? (æblemenu->om denne Mac. Her kører jeg f. eks. OS X 10.9.
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 17:21 #15
jeg prøvede lige med siden der hedder Transfermarkt.de. Jeg kører også OS X 10.9.

Traceroute er startet...

traceroute: Warning: www.transfermarkt.de has multiple addresses; using 5.159.57.195
traceroute to www.transfermarkt.de (5.159.57.195), 64 hops max, 72 byte packets
1  * * *
2  * *traceroute: sendto: No route to host
traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*
traceroute: sendto: Host is down
3 traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*traceroute: sendto: Host is down
traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*traceroute: sendto: Host is down
traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*
4  * * *
5  * *traceroute: sendto: No route to host
traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*
traceroute: sendto: Host is down
6 traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*traceroute: sendto: Host is down
traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*traceroute: sendto: Host is down
traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*
7  * * *
8  * *traceroute: sendto: No route to host
traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*
traceroute: sendto: Host is down
9 traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*traceroute: sendto: Host is down
traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*traceroute: sendto: Host is down
traceroute: wrote www.transfermarkt.de 72 chars, ret=-1
*
10  *
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 17:56 #16
den kommer fint gennem her, og DNS-adressen får den også fint fat på, men den bliver blokkeret af et eller andet.

Vi antager at det er i computeren - da du sikkert har prøvet gennem andre computere/telefoner på samme netværk først.

Så kan det enten være noget, der kører i baggrunden og stopper netop for de sider du ønsker, bl. a. transfermarkt.de eller noget Cache, der er gået i udu relativt dybt nede i computeren.

Det kan være noget, der kun har med din bruger at gøre og det kan man teste ved at lave en ny bruger på maskinen (som man skal huske at slette bagefter igen) og så se om det sker det samme for den bruger. Nogen gange giver det en god indgangsvinkel til at fejlfinde, selvom det tager lidt tid.

Har du i øvrigt set efter om der er noget i Systemindstillinger->Brugere og grupper->log ind-emner du ikke kan genkende? Bemærk at man måske skal scrolle op og ned for at se dem alle.

Endelig: hvis det er noget Cache der er gået i udu, ville jeg køre et program, der sletter cachen og genstarter computeren og mit nuværende weapon-of-choice til det er Maintenance fra http://www.titanium.free.fr/downloadmaintenance.php
der er gratis og opdateret til OS X 10.9. Bemærk dog at man skal ctrl-klikke på det og vælge åbn første gang det skal køres.
Til votes formål her ville jeg køre de fire øverste, ikke noget i Rebuilding, men det meste i Cleaning på nær at slette web browser cache and history, automatically saved versions, Saved Application states og Trash, men de øvrige.

Det er lidt af en hård nød det her, men det skal nok lykkes :-)
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 18:39 #17
Så har jeg også rydtet de ting der var i "log ind-emner" og oprettet en ny bruger, som desværre heller ikke hjalp.

Hvad er det helt præcist der sker hvis jeg sletter cachen ved hjælp af det program du skriver? :) Hvad forsvinder osv.?
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 19:00 #18
Øv med den nye bruger.

Cachen er det område, som opbygges ved start af et program første gang og tilrettes over tid, så man ikke skal bruge tid på at udføre en måske tidskrævende øvelse fra start, men kan blot indlæse ting i hukommelsen. Nogen gange kan sådan en cache blive forurenet og så er det smartest blot at slette den og bygge den op på ny. Mit håb i denne forbindelse er at der et eller andet sted kan være noget, der forhindrer adgang til de sider du har problemer med. Men da det ikke kun er i browseren - som vi så ved netværksværktøjet - så er det noget mere underliggende. Der er kun en smule performance-nedgang ved at slette cachene indtil de er lavet igen og det er en ufarlig øvelse.

Bemærk i øvrigt at programmer kører videre selvom du fjerner dem fra log ind-emner, indtil de bliver quittet eller f. eks. ved at logge ud og ind igen.
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 19:01 #19
Hvis den nye bruger også havde samme problem, har det i øvrigt intet med log ind-emner at gøre, for de hører til pr. bruger.
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 19:38 #20
Maintenance hjalp heller ikke på det. Det er da utroligt...
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 19:58 #21
Prøv at se efter i

Macintosh HD->Bibliotek->LaunchAgent og

Macintosh HD->Bibliotek->LaunchDaemon

og se hvad der er. Det er ikke sikkert at der er noget ondt, men det er muligvis en eller flere af dem, der driller.

Der er også en mappe, der hedder Startupitems samme sted, men den bør være tom.
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 20:02 #22
Inde på LauchDaemon er der noget fra Adobe, Microsoft Office, Hamachi og Java.

LaunchAgents er der Hamachi og Java.

Startupitems er tom.
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 20:23 #23
hmm, Hamachi er fra LogMeIn, så den burde ikke skade, og de andre nok heller ikke. Har du dobbelttjekket at andre computere/telefoner kan komme til siderne via det netværk, du er på?
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 20:49 #24
Yeps. Jeg har lige prøvet transfermarkt.de igen fra min Iphone og det virker som det skal.
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 22:16 #25
Hmm. Hvad med netværksopsætningen? Er der nogen proxy-servere tilknyttet? (Systemindstillinger->Netværk->avanceret->Proxyservere

Der må være noget, der på en eller anden måde forhindrer din computer i at komme ud.
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 22:24 #26
Tilsidesæt proxyindstillinger for disse værter og domæner:

*.local, 169.254/16

Og så er der sat flueben ved "Brug passiv FTP(PASV)

Ellers ikke noget :)
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 22:37 #27
Hvis du klippe/klistre denne lille kommando i Terminal, som du også finder i Hjælpeprogrammer, får du listen af alle åbne programmer, incl dem du ikke kan se, i din udklipsholder:
ps -ef | awk '{ print $8  }' | uniq | sort|pbcopy

Sorteret pænt forstår sig. Klistr den ind her, så kan det være at noget falder i øjnene. Øv at det skal være så besværligt.
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 23:07 #28
Der kommer en masse frem, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter? :)
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 23:27 #29
Jeg fandt også en forbedringsmulighed i den, der anonymiserer output lidt bedre, så prøv denne og klistr det ind her:

ps -efc | awk '{ print $8  }' | sort| uniq | pbcopy

Det er blot en sorteret liste af programmer, der kører i din computer og med lidt held kan vi gennemskue hvilken, der forhindrer din netværksadgang. Og det vil hjælpe!
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 23:37 #30
Vil du have mig til at kopiere alt det der kommer frem og sætte det ind her?
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2013 - 23:45 #31
ja, det var meningen, for det bør blot være en liste af programmer, der afvikles på din computer, da et af dem nok driller.
Avatar billede Nininja Nybegynder
09. november 2013 - 23:59 #32
Last login: Sat Nov  9 23:35:37 on ttys000
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ ps -efc | awk '{ print $8  }' | sort| uniq | pbcopy
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ -bash
-bash: -bash: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ AppleIDAuthAgent
-bash: AppleIDAuthAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ AppleSpell
-bash: AppleSpell: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CMD
-bash: CMD: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CVMServer
-bash: CVMServer: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CalendarAgent
-bash: CalendarAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CloudKeychainProxy
-bash: CloudKeychainProxy: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Dock
-bash: Dock: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ EvernoteHelper
-bash: EvernoteHelper: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Finder
-bash: Finder: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ KernelEventAgent
Must be root to run Kernel Event Agent.
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ LogMeIn
-bash: LogMeIn: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ NotificationCenter
-bash: NotificationCenter: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Safari
-bash: Safari: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ SleepServicesD
-bash: SleepServicesD: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ SocialPushAgent
-bash: SocialPushAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ SystemUIServer
-bash: SystemUIServer: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Terminal
-bash: Terminal: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ UserEventAgent
-bash: UserEventAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ WiFiKeychainProxy
-bash: WiFiKeychainProxy: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ WindowServer
-bash: WindowServer: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ accountsd
-bash: accountsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ airportd
-bash: airportd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ aosnotifyd
-bash: aosnotifyd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ appleeventsd
-bash: appleeventsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ apsd
-bash: apsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ autofsd
-bash: autofsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ awk
usage: awk [-F fs] [-v var=value] [-f progfile | 'prog'] [file ...]
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ bash
bash-3.2$ cfprefsd
com.apple.CodeSigningHelper
com.apple.DataDetectorsDynamicData
com.apple.IconServicesAgent
com.apple.InputMethodKit.UserDictionary
com.apple.NotesMigratorService
com.apple.ShareKitHelper
com.apple.WebKit.Networking
com.apple.WebKit.WebContent
com.apple.audio.DriverHelper
com.apple.audio.SandboxHelper
com.apple.authd
com.apple.dock.extra
com.apple.iCloudHelper
com.apple.imdpersistence.IMDPersistenceAgent
com.apple.internetaccounts
com.apple.systemadministration.writeconfig
configd
cookied
coreaudiod
coreservicesd
diskarbitrationd
distnoted
dynamic_pager
filecoordinationd
fm
fontd
fseventsd
gameoverlayui
hamachid
helpd
hidd
identityservicesd
imagent
ipcserver
kdc
kextd
launchd
launchservicesd
librariand
locationd
login
logind
loginwindow
lsboxd
mDNSResponder
mdflagwriter
mds
mds_stores
mdworker
netbiosd
networkd
networkd_privileged
notifyd
ntpd
ocspd
opendirectoryd
pacemaker
pbcopy
pboard
pbs
powerd
ps
revisiond
secd
securityd
securityd_service
s
Avatar billede egonspock Seniormester
10. november 2013 - 00:05 #33
hehe, stopper den med et s midt i det hele?

Lidt anderledes end hvad jeg får her, men ellers helt lige det jeg leder efter.
Avatar billede Nininja Nybegynder
10. november 2013 - 10:52 #34
Hjalp det på noget som helst det der? :)
Avatar billede egonspock Seniormester
10. november 2013 - 13:34 #35
Ikke rigtigt, for der mangler nok også 10-15 linjer, da du lige knap fik det hele med. (s til sidst skal nok blive til sharingd eller soagent eller noget helt andet.
Avatar billede Nininja Nybegynder
10. november 2013 - 13:39 #36
Prøver lige igen :)

Last login: Sun Nov 10 13:37:43 on ttys000
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Last login: Sat Nov  9 23:35:56 on ttys000
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ ps -efc | awk '{ print $8  }' | sort| uniq | pbcopy
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ -bash
AppleIDAuthAgent
AppleSpell
CMD
CVMCompiler
CVMServer
CalendarAgent
CloudKeychainProxy
Dock
EvernoteHelper
Finder
KernelEventAgent
LogMeIn
Microsoft
NotificationCenter
Safari
SleepServicesD
SocialPushAgent
SystemUIServer
Terminal
UserEventAgent
WiFiKeychainProxy
WindowServer
accountsd
airportd
aosnotifyd
appleeventsd
apsd
autofsd
awk
bash
cfprefsd
com.apple.CodeSigningHelper
com.apple.DataDetectorsDynamicData
com.apple.IconServicesAgent
com.apple.InputMethodKit.UserDictionary
com.apple.NotesMigratorService
com.apple.ShareKitHelper
com.apple.WebKit.Networking
com.apple.WebKit.WebContent
com.apple.audio.DriverHelper
com.apple.audio.SandboxHelper
com.apple.authd
com.apple.dock.extra
com.apple.iCloudHelper
com.apple.imdpersistence.IMDPersistenceAgent
com.apple.internetaccounts
com.apple.lookupd
com.applNihatcarkaci  ttys000                  Sun Nov 10 13:39  still logged in
Nihatcarkaci  ttys000                  Sun Nov 10 13:37 - 13:39  (00:01)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:35 - 23:59  (00:23)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:35 - 23:35  (00:00)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:34 - 23:35  (00:01)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:06 - 23:34  (00:27)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:05 - 23:06  (00:00)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:02 - 23:05  (00:02)

wtmp begins Sat Nov  9 19:33
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ ps -efc | awk '{ print $8  }' | sort| uniq | pbcopy
-bash: Nihats-MacBook-Pro:~: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$
-bash: Nihats-MacBook-Pro:~: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ -bash
-bash: Nihats-MacBook-Pro:~: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ AppleIDAuthAgent
-bash: AppleIDAuthAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ AppleSpell
-bash: AppleSpell: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CMD
-bash: CMD: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CVMCompiler
-bash: CVMCompiler: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CVMServer
-bash: CVMServer: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CalendarAgent
-bash: CalendarAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CloudKeychainProxy
-bash: CloudKeychainProxy: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Dock
-bash: Dock: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ EvernoteHelper
-bash: EvernoteHelper: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Finder
-bash: Finder: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ KernelEventAgent
Must be root to run Kernel Event Agent.
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ LogMeIn
-bash: LogMeIn: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Microsoft
-bash: Microsoft: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ NotificationCenter
-bash: NotificationCenter: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Safari
-bash: Safari: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ SleepServicesD
-bash: SleepServicesD: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ SocialPushAgent
-bash: SocialPushAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ SystemUIServer
-bash: SystemUIServer: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Terminal
-bash: Terminal: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ UserEventAgent
-bash: UserEventAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ WiFiKeychainProxy
-bash: WiFiKeychainProxy: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ WindowServer
-bash: WindowServer: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ accountsd
-bash: accountsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ airportd
-bash: airportd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ aosnotifyd
-bash: aosnotifyd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ appleeventsd
-bash: appleeventsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ apsd
-bash: apsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ autofsd
-bash: autofsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ awk
usage: awk [-F fs] [-v var=value] [-f progfile | 'prog'] [file ...]
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ bash
bash-3.2$ cfprefsd
com.apple.CodeSigningHelper
com.apple.DataDetectorsDynamicData
com.apple.IconServicesAgent
com.apple.InputMethodKit.UserDictionary
com.apple.NotesMigratorService
com.apple.ShareKitHelper
com.apple.WebKit.Networking
com.apple.WebKit.WebContent
com.apple.audio.DriverHelper
com.apple.audio.SandboxHelper
com.apple.authd
com.apple.dock.extra
com.apple.iCloudHelper
com.apple.imdpersistence.IMDPersistenceAgent
com.apple.internetaccounts
com.apple.lookupd
com.apple.systemadministration.writeconfig
configd
cookied
coreaudiod
coreservicesd
coresymbolicationd
diskarbitrationd
distnoted
dynamic_pager
filecoordinationd
-bash: -bash: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ AppleIDAuthAgent
-bash: AppleIDAuthAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ AppleSpell
-bash: AppleSpell: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CMD
-bash: CMD: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CVMCompiler
-bash: CVMCompiler: command not found
Nihats-MacB
Avatar billede egonspock Seniormester
10. november 2013 - 13:43 #37
Prøv lige at check igen, for den nederste linje ser ud til at ende sådan her:

Nihats-MacB

altså midt i linjen. Kan du klippe og klistre det, der kommer efter?
Avatar billede Nininja Nybegynder
10. november 2013 - 14:05 #38
Så skule den vist være der:)

Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CVMServer
-bash: CVMServer: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CalendarAgent
-bash: CalendarAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ CloudKeychainProxy
Dock
EvernoteHelper
Finder
KernelEventAgent
LogMeIn
Microsoft
NotificationCenter
Safari
SleepServicesD
SocialPushAgent
SystemUIServer
Terminal
UserEventAgent
WiFiKeychainProxy
WindowServer
accountsd
airportd
aosnotifyd
appleeventsd
apsd
autofsd
awk
bash
cfprefsd
com.apple.CodeSigningHelper
com.apple.DataDetectorsDynamicData
com.apple.IconServicesAgent
com.apple.InputMethodKit.UserDictionary
com.apple.NotesMigratorService
com.apple.ShareKitHelper
com.apple.WebKit.Networking
com.apple.WebKit.WebContent
com.apple.audio.DriverHelper
com.apple.audio.SandboxHelper
com.apple.authd
com.apple.dock.extra
com.apple.iCloudHelper
com.apple.imdpersistence.IMDPersistenceAgent
com.apple.internetaccounts
com.apple.lookupd
com.applNihatcarkaci  ttys000                  Sun Nov 10 13:39  still logged in
Nihatcarkaci  ttys000                  Sun Nov 10 13:37 - 13:39  (00:01)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:35 - 23:59  (00:23)
Nihatcarkaci  ttys000              -bash: CloudKeychainProxy: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Dock
-bash: Dock: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ EvernoteHelper
-bash: EvernoteHelper: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Finder
-bash: Finder: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ KernelEventAgent
Must be root to run Kernel Event Agent.
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ LogMeIn
-bash: LogMeIn: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Microsoft
-bash: Microsoft: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ NotificationCenter
-bash: NotificationCenter: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Safari
-bash: Safari: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ SleepServicesD
-bash: SleepServicesD: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ SocialPushAgent
-bash: SocialPushAgent: command not found
SystemUIServer
Terminal
UserEventAgent
WiFiKeychainProxy
WindowServer
accountsd
airportd
aosnotifyd
appleeventsd
apsd
autofsd
awk
bash
cfprefsd
com.apple.CodeSigningHelper
com.apple.DataDetectorsDynamicData
com.apple.IconServicesAgent
com.apple.InputMethodKit.UserDictionary
com.apple.NotesMigratorService
com.apple.ShareKitHelper
com.apple.WebKit.Networking
com.apple.WebKit.WebContent
com.apple.audio.DriverHelper
com.apple.audio.SandboxHelper
com.apple.authd
com.apple.dock.extra
com.apple.iCloudHelper
com.apple.imdpersistence.IMDPersistenceAgent
com.apple.internetaccounts
com.apple.lookupd
com.applNihatcarkaci  ttys000                  Sun Nov 10 13:39  still logged in
Nihatcarkaci  ttys000                  Sun Nov 10 13:37 - 13:39  (00:01)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:35 - 23:59  (00:23)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:35 - 23:35  (00:00)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:34 - 23:35  (00:01)
Nihatcarkaci  Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ SystemUIServer
-bash: SystemUIServer: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ Terminal
-bash: Terminal: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ UserEventAgent
-bash: UserEventAgent: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ WiFiKeychainProxy
-bash: WiFiKeychainProxy: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ WindowServer
-bash: WindowServer: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ accountsd
-bash: accountsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ airportd
-bash: airportd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ aosnotifyd
-bash: aosnotifyd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ appleeventsd
-bash: appleeventsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ apsd
-bash: apsd: command not found
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ autofsd
-bash: autofsd: command not found
awk
bash
cfprefsd
com.apple.CodeSigningHelper
com.apple.DataDetectorsDynamicData
com.apple.IconServicesAgent
com.apple.InputMethodKit.UserDictionary
com.apple.NotesMigratorService
com.apple.ShareKitHelper
com.apple.WebKit.Networking
com.apple.WebKit.WebContent
com.apple.audio.DriverHelper
com.apple.audio.SandboxHelper
com.apple.authd
com.apple.dock.extra
com.apple.iCloudHelper
com.apple.imdpersistence.IMDPersistenceAgent
com.apple.internetaccounts
com.apple.lookupd
com.applNihatcarkaci  ttys000                  Sun Nov 10 13:39  still logged in
Nihatcarkaci  ttys000                  Sun Nov 10 13:37 - 13:39  (00:01)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:35 - 23:59  (00:23)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:35 - 23:35  (00:00)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:34 - 23:35  (00:01)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:06 - 23:34  (00:27)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:05 - 23:06  (00:00)
NNihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ awk
usage: awk [-F fs] [-v var=value] [-f progfile | 'prog'] [file ...]
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ bash
bash-3.2$ cfprefsd
com.apple.CodeSigningHelper
com.apple.DataDetectorsDynamicData
com.apple.IconServicesAgent
com.apple.InputMethodKit.UserDictionary
com.apple.NotesMigratorService
com.apple.ShareKitHelper
com.apple.WebKit.Networking
com.apple.WebKit.WebContent
com.apple.audio.DriverHelper
com.apple.audio.SandboxHelper
com.apple.authd
com.apple.dock.extra
com.apple.iCloudHelper
com.apple.imdpersistence.IMDPersistenceAgent
com.apple.internetaccounts
com.apple.lookupd
com.applNihatcarkaci  ttys000                  Sun Nov 10 13:39  still logged in
Nihatcarkaci  ttys000                  Sun Nov 10 13:37 - 13:39  (00:01)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:35 - 23:59  (00:23)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:35 - 23:35  (00:00)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:34 - 23:35  (00:01)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:06 - 23:34  (00:27)
Nihatcarkaci  ttys000                  Sat Nov  9 23:05 - 23:06  (00:00)
Nihatcarkaci  ttys000
Avatar billede egonspock Seniormester
10. november 2013 - 14:27 #39
hmm, der er nok noget, der går helt galt i den kommando. Hvad får du ud hvis du blot skriver

ps -eco comm

får du så ikke en pænere liste?
Avatar billede Nininja Nybegynder
19. november 2013 - 08:34 #40
Så ser den sådan her ud :)

Last login: Mon Nov 18 09:57:52 on console
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$ ps -eco comm
COMM
launchd
UserEventAgent
kextd
taskgated
notifyd
securityd
powerd
diskarbitrationd
configd
syslogd
wdhelper
warmd
usbmuxd
stackshot
SleepServicesD
revisiond
opendirectoryd
mds
mDNSResponder
loginwindow
logind
locationd
KernelEventAgent
kdc
hidd
fseventsd
dynamic_pager
launchservicesd
appleeventsd
autofsd
apsd
aosnotifyd
airportd
hamachid
distnoted
xpcd
coreservicesd
cfprefsd
com.apple.authd
mds_stores
WindowServer
networkd
networkd_privileged
usbd
ntpd
sysmond
pacemaker
CVMServer
com.apple.CodeSigningHelper
tccd
softwareupdated
xpcd
suhelperd
launchd
securityd_service
UserEventAgent
distnoted
cfprefsd
Dock
SystemUIServer
Finder
coreaudiod
xpcd
com.apple.audio.DriverHelper
xpcd
pboard
sharingd
tccd
librariand
usernoted
CalendarAgent
ubd
fontd
pbs
NotificationCenter
EvernoteHelper
WiFiKeychainProxy
SocialPushAgent
lsboxd
imagent
identityservicesd
helpd
AppleIDAuthAgent
LogMeIn Hamachi Menubar
filecoordinationd
com.apple.IconServicesAgent
com.apple.dock.extra
accountsd
com.apple.imdpersistence.IMDPersistenceAgent
xpcd
com.apple.ShareKitHelper
secd
com.apple.internetaccounts
CloudKeychainProxy
com.apple.NotesMigratorService
com.apple.DataDetectorsDynamicData
storeagent
sandboxd
coresymbolicationd
mdflagwriter
launchd
distnoted
AppleSpell
com.apple.InputMethodKit.UserDictionary
com.apple.audio.SandboxHelper
systemstatsd
recentsd
imklaunchagent
com.apple.geod
syspolicyd
printtool
launchd
mdflagwriter
cookied
EscrowSecurityAlert
periodic-wrapper
DiskUnmountWatcher
USBAgent
QuickLookUIHelper
com.apple.WebKit.WebContent
spindump_agent
Safari
com.apple.WebKit.Networking
Image Capture Extension
com.apple.iCloudHelper
eapolclient
netbiosd
ocspd
com.apple.WebKit.WebContent
syncdefaultsd
Terminal
CVMCompiler
login
-bash
ps
Nihats-MacBook-Pro:~ Nihatcarkaci$
Avatar billede DanLund86 Novice
18. oktober 2018 - 16:35 #41
Jeg er med på en kigger.
jeg har samme problem. I dette tilfælde efter at ha' skiftet RAM og harddisk til noget større og derved startet min Mac op på ny.