Avatar billede GusGus Nybegynder
08. november 2013 - 17:10 Der er 12 kommentarer

Mit trådløse net er væk på stationær pc HJÆLP!

Hej Eksperter :-)

Jeg har fået anbefalet dette sted af en ven til hjælp med mit pc problem.

Jeg startede min stationær pc op i morges og gik på det trådløse net uden problemer. Men så her i eftermiddags da jeg kom hjem ville den slet ikke oprette forbindelse til det trådløse net. Når jeg ser nede i højre hjørne på skrivebordet er der ikke den der trådløse netværk ikon mere. Hvis jeg prøver at gå ind under internet indstillinger og oprette nu forbindelse til internet kommer den ikke frem så jeg kan vælge trådløs forbindelse. Hvad kan lige pludselig være problemet ? Det virker fint når jeg smider et netværkskabel i router og over i stationær pc. Men det er som om det trådløse net er helt forsvundet. Håber virkelig nogle kan hjælpe :-)

Har prøvet at se under enhedshåndtering og der et ikon der hedder netværkskort der står følgende der under: Intel(R) 82562v-210/100 netværksforbindelse ved ikke om det kan hjælpe jer på nogle måde ???
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2013 - 17:26 #1
Hvilket styresystem?

Intel(R) 82562v-210/100 er et Ethernet Lan-kort, dvs. til kablet internet.

Får du ikke flere netværkskort vist i Enhedshåndtering > Netværkskort?
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2013 - 17:28 #2
Og hvilken computer har du? Har du selv købt et kort til trådløst net, eller fulgte det med computeren?
Avatar billede GusGus Nybegynder
08. november 2013 - 18:03 #3
Hej

Da jeg købte min pc var den med trådløs net. Det er en Medion pc med Windows7. Lidt info om min pc:

Intel(R)core(tm)2 quad CPU Q6600 2.40 GHz

Hvis jeg ser under enhedshåndtering og ser under netværkskort står der kun  Intel(R) 82562v-210/100 Skulle mit trådløse stå der også ? mærkeligt det pludselig er væk.

Tusind tak fordi i vil hjælpe :-)
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2013 - 18:43 #4
Velbekom, og ja, dit trådløse kort skulle også kunne findes i Enhedshåndtering, hvis der er strøm på det, og det ikke er holdt op med at fungere. Hvis det kun er et driverproblem eller problem med indstillinger på computeren, vil kortet kunne ses med en advarsel om, at et eller andet er galt.

Jeg er nødt til at kende din computers modelnavn og helst MSN-nummer for at komme videre. Du kan se på linket herunder, hvordan du finder det via vinduet "MSN nummer eller søgeterm" og linket "Hvor finder jeg MSN nummer?"
Avatar billede GusGus Nybegynder
08. november 2013 - 19:17 #5
Milter jeg er en abe til pc. Jeg har været inde i kontrolpanel-System og sikkerhed. Så kommer den frem hvor der står noget om pc. der står bare det jeg skrev : Intel(R)core(tm)2 quad CPU Q6600 2.40 GHz og det er en 32-bit oprativsystem.

Hvor finder jeg den info du skal bruge ? de link du har skrevet virker ikke, har prøvet at søge på siden her efter de link du skriver men kommer ikke rigtig noget frem. MSN nummer er det ik ens ip adresse ?
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2013 - 19:41 #6
Undskyld, jeg glemte linket i #5:

http://www.medion.com/dk/service/start/
Avatar billede GusGus Nybegynder
08. november 2013 - 20:14 #7
Hej igen Milter

Mit MSN nummer er 10011439

Model type: Med MT 504

Ved du om der er noget software eller andet jeg kan hente via det link du skrev så det evt. kan virke igen ?
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2013 - 20:45 #8
Prøv at åbne enhedshåndtering som beskrevet herunder:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/open-device-manager

Åbn så linket herunder, som forklarer dig, hvordan du bruger enhedshåndtering:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/get-help-with-device-manager-errors

Klik på plusset ud for "Netværkskort" og fortæl, hvilke enheder den viser.

Og her er et link til en vejledning til din computer, men jeg har ikke kunnet finde noget brugbart i den til det her problem:

http://download5.medion.com/downloads/anleitungen/bdapc8833_20037833dk.pdf
Avatar billede GusGus Nybegynder
08. november 2013 - 21:31 #9
Hej igen

Det eneste der står under plusset i netværkskort i enhedshåndtering er Intel(R) 82562v-210/100

Står i manual: PC'en er forsynet med WLAN. Komponenterne (modul, antenne) er allerede integrerede i
computeren og aktive. Ved behov kan man slukke for denne funktion via
enhedshåndteringen i Windows®
Avatar billede GusGus Nybegynder
08. november 2013 - 21:41 #10
Under enhedshåndtering kan jeg vælge handling i faneblad og tilføj ældre sofware. Så kan jeg vælge netværkskort der og vælge imellem en masse netværkskort også wifi kort. kan det være noget af det jeg skal installere ? har prøvet at installeret nogle af dem men fjernet dem igen da det ikke virker.....
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2013 - 21:52 #11
Prøv at installere Wifi-kortet og genstart.

Ja, jeg læste det, du gengiver her fra vejledningen, men jeg kan ikke ud fra teksten se, om dit Wifi er en del af bundkortet eller på et separat PCI-kort. Sidder der en antenne på bagsiden af din computer, og er den forbundet til et indstikskort på indersiden af kabinettet? Prøv at åbne kabinettet og se, om du kan se noget.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2013 - 06:19 #12
Prøv med en systemgendannelse til før problemet opstod.