Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
06. november 2013 - 17:03 Der er 4 kommentarer

Raspberry - Set time via hjemmeside

Hej Eksperten.

kan det lade sig gøre at indstille uret på Raspberry via i komando på en php hjemmeside.

Jeg kan godt finde ud af at indstille uret på Raspberry via Putty:
sudo date --set="9 AUG 2013 16:15:00"

Men kan det også lade sig gøre via noget script ?
Avatar billede repox Seniormester
06. november 2013 - 18:05 #1
Ja, hvis du giver Apaches bruger sudo rettigheder - og det kan ikke anbefales.

Hvilket formål skulle det tjene? Hvorfor ikke bare arbejde med UTC?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
06. november 2013 - 22:18 #2
#1
Jeg har en Raspberry som ikke har internet adgang. Raspberry er ikke altid tændt. Så derfor har jeg brug for at kunne indstille tid og dato. Tid og dato skulle gerne kunne indstilles af en bruger som ikke har har forstand på denne  Raspberry. Derfor kunne jeg se en løsning i at kunne ændre tid og dato via php side.

Har du en løsning til dette eller et site hvor info kan findes?
Avatar billede repox Seniormester
08. november 2013 - 13:51 #3
Hvis den ikke har forbindelse til internettet kan du lige så godt give apache sudo adgang med NOPASSWD; så kan du gøre alt hvad du har lyst til med PHP.
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
04. august 2014 - 08:39 #4
- SÅ er det vist tids til at få denne afsluttet.

Ja og hvis Raspberry har adgang til internettet opdatere Raspberry tiden i sig selv via internettet med det samme at den starter op?