Avatar billede kris919g Nybegynder
06. november 2013 - 16:00 Der er 3 kommentarer

Registrations side!

hej er lige begyndt at lave en private server til wow som skal være public senere men er igang med at lave en registrerings side har brugte denne source kode http://www.youtube.com/watch?v=Toc-XCDTfws den virker fint du kan logge ind med det registeret account på min server som jeg bruger mysql som databasemen jeg tænkte på (hvis i ser videoen kan i forstå hvad jeg mener) kan man gøre så det kun er gyldige emails og det med hvor man skal indtaste passwordet 2 gange og det skal være ens, (og ved ikke så meget om det men) kan man også lave en form for password resætte hvis man nu skulle glemme password'et ved godt det er meget men håber nogen af jer kan hjælpe og det skal tages i betragtning at det skal passe i en mysql database håber at høre fra jer derude
Avatar billede repox Seniormester
06. november 2013 - 18:11 #1
Dit indlæg er totalt ulæseligt og jeg gider ikke se en video for at forstå hvad du mener.

Linieskift, punktummer og noget kode - så skal du nok få lidt mere respons.
Avatar billede cht22 Professor
06. november 2013 - 18:25 #2
Jeg tror forumet "phpBB" virker fint. Jeg ved ikke om der er tjek af e-mailadresser i det ellers kan du selv indsætte koden.

https://www.phpbb.com/downloads/

Siden hvor e-mail indtastes:

<script>
function validateForm() {
var x=document.forms["form"]["email"].value;
var atpos=x.indexOf("@");
var dotpos=x.lastIndexOf(".");
if (atpos<1 || dotpos<atpos+2 || dotpos+2>=x.length)
  {
  alert("Prøv igen...\n\nTry again...");
  return false;
  }
</script>

<form method=POST name=form action="page.php" onsubmit="return validateForm();">

</form>

Page.php:

<?php
$varemail = $_POST['sender'];

if (valid_email($varemail))
    echo "Det indtastede ($varemail) er en gyldig e-mailadresse.";
else {
    echo "<h1><font color=red>Det indtastede ($varemail) er ikke en gyldig e-mailadresse.</font></h1><br><br>";
    echo "<h1><font color=red>This ($varemail) email address is considered invalid.</font></h1>";
}

function valid_email($varemail) {
if (filter_var($varemail, FILTER_VALIDATE_EMAIL))
return true;
else
return false;
}
Avatar billede Stickano Nybegynder
13. november 2013 - 17:55 #3
//PHP til når der trykkes på Opret knappen
<?php

//Start en SESSION
@session_start();

//Hvis der trykkes ok
if(isset($_POST['ok'])){

  //Lav en array til at fange fejl
  $error = array();

  //Valider email
  if(!filter_var($_POST['mail'], FILTER_VALIDATE_EMAIL)){
  $error[] = "DET ER IKKE EN VALID EMAIL<br />"; //<- Fejl beskeden
  };

  //Tjek de 2 koder passer overens
  if($_POST['pw1'] != $_POST['pw2']){
  $error[] = "DE 2 KODER PASSER IKKE OVERENS"; //<- Fejl beskeden
  };

  //Tjek om error array er tom
  if(!empty($error)){ // <- hvis den ikke er tom (der er fejl)
  $_SESSION['error'] = implode($error); //<- lav en session med fejl(en).

  //For at smide tilbage på samme side.
  if(isset($_SERVER['QUERY_STRING'])){
    header("location:".$_SERVER['PHP_SELF']."?".$_SERVER['QUERY_STRING']);
  }else{
    header("location:".$_SERVER['PHP_SELF']);
  };

  }else{ //Hvis error array er tom (ingen fejl), så opret database indgangen

  $sql = "INSERT INTO dinTabel (DinMailRække,DinKodeRække) VALUES ('".$_POST['mail']."','".$_POST['pw1']."')";
  mysqli_query($dinForbindelse,$sql)or die(mysqli_error($dinForbindelse));

  //For at smide tilbage på samme side.
  if(isset($_SERVER['QUERY_STRING'])){
    header("location:".$_SERVER['PHP_SELF']."?".$_SERVER['QUERY_STRING']);
  }else{
    header("location:".$_SERVER['PHP_SELF']);
    $_SESSION['success'] = "BRUGER OPRETTET";
  };
?>

//Så har du en HTML formular,

//Husk at udfyld din action="" til den side den skal udføre handlingen på.
<form method="post" action="">
E-mail,<br />
<input type="text" name="mail" /><br />
Password,<br />
<input type="password" name="pw1" /><br />
Password again,<br />
<input type="password" name="pw2" /><br />
<input type="submit" name="ok" value="Opret" />
</form>

//PHP til at udskrive den fejl session der bliver lavet(hvis der er fejl)
<?php
if(isset($_SESSION['error'])){
echo $_SESSION['error'];
unset($_SESSION['error']);
};
?>

Lidt svært over denne editor, men det burde fungere.

Der skal selvfølgelig tilføjes en masse sikkerhed, så som mysqli_real_escape_string, til din database indgange.