Avatar billede boholdt Mester
05. november 2013 - 18:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Besked vises ikke ved oprettelse af tabeller

Hej

Jeg fandt noget gammelt frem for gemmerne, som jeg for en 7 års tid siden arbejdede på, men aldrig fik færdig.

Jeg har lavet en lille testfil, der opretter og sletter databaser i MySQL via PHP - selve oprettelsen/sletningen fungerer fint. Min udfordring er, at de beskeder, som jeg angav skulle vises ikke bliver det, når tabellerne oprettes/slettes.

Nedenfor er koden:
<?php

if ($_POST['createtable']) {
$tablename=$_POST['createtable'];
include('../../../php/db_connect.php');
$sql = "CREATE TABLE `domain_com_db`.`".$tablename."` (`id` INT(4) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `fornavn` VARCHAR(20) NOT NULL,

`efternavn` VARCHAR(30) NOT NULL, `email`
VARCHAR(50) NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`)) ENGINE = MyISAM";
mysql_query($sql);
mysql_close();
}
if ($_POST['deletetable']) {
$tablename=$_POST['deletetable'];
include('../../../php/db_connect.php');
$sql = "DROP TABLE `".$tablename."`";
mysql_query($sql);
mysql_close();
}
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-1" http-equiv="content-type">
<title>SQL administrations side der opretter og sletter tabeller på domain.com</title>
</head>
<body>
<?php
if (!$_POST['createtable'] || !$_POST['deletetable']) {
?>
<form action="test10sql.php" method="post">
  Indtast navnet på den tabel du vil oprette her:&nbsp;<input type="text" name="createtable" id="createtable">
  <input type="submit" name="submit" id="submit" value="Opret tabel"><br>
  eller indtast navnet på den tabel du vil slette her:&nbsp;<input type="text" name="deletetable" id="deletetable">
  <input type="submit" name="submit" id="submit" value="Slet tabel">
</form>
<?php
} else if($_POST['createtable']) {
?>
<p>Tabellen er hermed oprettet, god fornøjelse :-)<br>
<a href="test10sql.php">Opret/slet tabel igen</a></p>
<?php
} else if($_POST['deletetable']) {
?>
<p>Tabellen er hermed slettet, god fornøjelse :-)<br>
<a href="test10sql.php">Opret/slet tabel igen</a></p>
<?
}
?>
</body>
</html>
---

Er der nogle der ved hvad der er gået galt ovenfor?

Pft.

/ Anders
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
05. november 2013 - 18:43 #1
har ikke lige testet den igennem, men den brude virke nu http://pastebin.com/S2tARYnC
Avatar billede boholdt Mester
05. november 2013 - 19:13 #2
Hej igen, og tak for det hurtige svar :-).

Den giver fejl hvis jeg kører filen:
Parse error: syntax error, unexpected '(' in /var/www/domain.com/public_html/undervisning/anders/test10sql.php on line 29
---

Har du mulighed for at finde ud af hvad der går galt?

Pft.

/Anders
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
05. november 2013 - 19:58 #3
Sådanne stadigvæk ikke testet da jeg ikke har noget at teste den på:/
Men håber da den virker dennne gang:)
http://pastebin.com/ndgvj0ac
Avatar billede boholdt Mester
05. november 2013 - 22:58 #4
Hej igen

Den melder desværre stadig fejl :-(.

Fejlen er således:

Parse error: syntax error, unexpected T_LOGICAL_OR, expecting ',' or ')' in /var/www/domain.com/public_html/undervisning/anders/test10sql.php on line 29
---

Nogen som har et bud her?

Da det er så mange år siden at jeg sidst har arbejdet med PHP, er jeg lidt blank for idéer, ud over, at det stadig er linje 29 den er gal med.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh Anders
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
06. november 2013 - 15:41 #5
Så nu virker det, (testet)
http://pastebin.com/xCaNwVJt
Avatar billede boholdt Mester
06. november 2013 - 16:13 #6
Hej

Mange tak for hjælpen - nu kører det bare :-).

Mvh Anders
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
06. november 2013 - 16:20 #7
Altid en fornøjelse at kunne hjælpe:)