Avatar billede BIRGER Seniormester
30. oktober 2013 - 10:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hyperlink i Excel

Jeg har problemer med at bruge hyperlink excel. Jeg har ark 1 som har hyperlink til ark 2 som indeholder billeder.
Men jeg kan ikke ramme så billedet står rigtigt.. altså starter i øverste venstre hjørne. Kan man evt låse noget fast i hyperlink?
Avatar billede duaf Nybegynder
30. oktober 2013 - 10:50 #1
Arket starter som sådan altid hvor du efterlod det....
men du kan helt sikkert lave et VBA script der altid starter et bestemt sted:

Private Sub Workbook_Open()
Sheet1.Range("A1").Select
End Sub
Avatar billede BIRGER Seniormester
30. oktober 2013 - 10:57 #2
Kan det lægges ind i hyberlinket?
Avatar billede duaf Nybegynder
30. oktober 2013 - 11:26 #3
nej ... det kan lægges ind på det ark du linker til så det altid går til et bestemt sted.

Du kan ikke via hyperlink linke til et bestemt sted bare til siden...
men siden åbner altid op der hvor du hvor du efterlod den...

med mindre du f.eks. bruger et VBA script som det jeg har lavet... som sætter fokus et andet sted.
Avatar billede anedi Ekspert
30. oktober 2013 - 11:32 #4
Du kan godt henvise til en anden celle end A1 i ark2.

Det gør du ved at redigere hyperlinket og vælge "en placering i dette dokument" og angive cellereferencen til eksempelvis celle A50.

Vh
Anedi
Avatar billede duaf Nybegynder
30. oktober 2013 - 13:50 #5
men vel ikke hvis det er et andet dokument ?

Ahhh havde ikke set det var samme dokument.. bare et andet ark...
Avatar billede excelent Ekspert
30. oktober 2013 - 15:15 #6
Indsæt denne i Arket hvor hyperlinket er

Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
Application.Goto ActiveCell, True
End Sub
Avatar billede BIRGER Seniormester
30. oktober 2013 - 20:38 #7
Til excelent

Hej virker godt....jeg laver lige et nyt spørgsmål, så du kan sende et svar