30. oktober 2013 - 10:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kald af funktion fra FormCreate (..Activ..), som ikke virker i FormCreate men ellers fungerer ...!

HEJ,

I forbindelse med en initialisering af en TWebbrowser har jeg brug for at kalde en proces/ rutine, som indlæser ALLE HTML-tags (som er identificeret med NAME="xxx" , hvor XXX er (i lower case ascii) det navn jeg senere skal bruge i programmet ved SUBMIT af formen.

Funktionen virker som en drøm og upåklageligt når formen har " sat sig", dvs. når både FormCreate og FormActivate er eksekveret. Så kan jeg med muse-tryk hente alle TAG-names ind i min stringlist og håndtere som jeg ønsker. Men sætter jeg f.eks følgende i FormCreate (efter at TWebbr. melder ALT OK) får jeg en fejl:

...
Button2Click(nil);  // Button2Click henviser til læserutinen
...
Screen.Cursor := crDefault;
END;

Ditto for FormActivate ....

Jeg løser problemet (meget UELEGANT) ved at det sidste FormActivate gør, er at starte en timer på 1,5 sek, som - når den fyrer - henter alle Tag-navnene a' la:

Proc.. Timer1.Timer(..)
BEGIN
  Timer1.Enabled := False;
  HentTagNavne(TStringList);
  //
//  Her bliver HTML-tags sat ind i rette context i forb. med //  programmet...
//
  Screen.Cursor := crDefault;
END;

Det jeg trænger hjælp til, er at få denne HentTagNavne(TStringList); - funktion til at virke i FormCreate eller i FOrmaCtivate...

KRISTIAN
Avatar billede kroning Nybegynder
30. oktober 2013 - 10:43 #1
TWebbrowser er ikke færdig med at hente den aktuelle side når FormCreate og FormActivate kaldes, brug i stedet TWebbrowserens OnDocumentComplete event.
Og i første linie i OnDocumentComplete kan su skrive f.eks.

if WebBrowser.ReadyState=READYSTATE_COMPLETE    then
  begin
.
30. oktober 2013 - 11:43 #2
HEJ,

Havde prøvet den løsning, men må ha lavet noget forkert alligevel ... - Prøvede igen og nu kører det som en drøm.

Drop et svar og du er point rigere...

KR

PS: 10000000 -->  00 Tak.
Avatar billede kroning Nybegynder
30. oktober 2013 - 12:02 #3
ok