Avatar billede poloen Nybegynder
29. oktober 2013 - 20:26 Der er 1 løsning

Commview for WiFi vs. WireShark

Hej Eksperter

Jeg er kørt træt i et andet projekt, og ville prøve mig af med netværksprogrammering igen.
Førhen har jeg prøvet Wireshark til lan-sniffing, og også skrevet mit eget program i java med en java wrapper til pcap.
Nu har jeg fået øje på "CommView for WiFi", som fanger IP pakker  fra trådløse routere, uafhængigt om PC'en er forbundet til dem eller ej.

Mit spørgsmål er, hvordan gør CommView det, og hvordan kan jeg skrive en kode, og måske med pcap, til at gøre det samme?
Avatar billede poloen Nybegynder
03. november 2013 - 17:37 #1
Jeg har konkluderet at Windows' wifi driver ikke kan sætte den trådløse adapter på promiscuous mode.

Jeg ved nu at Linux OS' & CommViewWifis driver er den eneste udvej.
Men hvis nogen skulle finde en måde at bruge promiscuous mode på Windows, må I meget gerne skrive.