Avatar billede totalpc Seniormester
28. oktober 2013 - 12:54 Der er 5 kommentarer

Billedefunktion ala DBA

Hej

Jeg har et site baseret på classic ASP. Jeg har brug for en funktion der kan vise et stort billede med thumbnails af samtlige andre billeder fra en sti fx nedenunder. Når man så klikker på et af de andre billeder bliver det så til det store. Nøjagtig som på DBA og alle de andre sider. Hvor laves det nemmest på et ASP site eller skal der noget jave eller andet ind over?
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2013 - 16:02 #1
Nu har jeg ikke lige set på hvordan DBA har implementeret det men det mest logiske vil umiddelbart være at det foregår vha javascript - på den måde undgår du genload af siden.
Avatar billede totalpc Seniormester
29. oktober 2013 - 11:17 #2
Hey
Nu er det også lige meget om det er præcist den fra DBA :)
Mere funktionaliteten I de typer. Lige som man ser på bil announcer osv. Nå men har du et konkret eksempel på hvordan I java eller skal jeg spørge i javagruppen ?
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2013 - 12:44 #3
java != javascript

det kan løses på utrolig mange måder (afhængig af nuværende kode, er jquery inkluderet, hvad andet skal evt opfyldes...) men en simpel måde kan være enkelt onclick a la;

onclick="document.getElementById('stortbillede').src = this.src"
Avatar billede totalpc Seniormester
31. oktober 2013 - 09:14 #4
Jeg har brug for lidt mere hjælp.
Jeg har en almindelig side der henter lidt data fra en base. Blandt andet stier til x antal filer.
Jeg har ikke ret meget begreb om java. Så et konkret eksempel modtages med kyshånd eller bare nogle point :)
Avatar billede keysersoze Guru
31. oktober 2013 - 19:30 #5
ovenstående er et konkret eksempel - sæt det på dine små billeder, giv dit store billede id stortbillede og du er færdig.