Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2013 - 11:30 Der er 3 kommentarer

Indsæt Video klip i Kartotek

Så må der hjælp til,
Jeg har lavet et lille programmel, som skal indeholde info om de forskellige film og serier som jeg har lagt på hdd. Der er lavet så der kan sættes film cover på etc., men jeg vil også meget gerne have så det er muligt at ligge en lille trailer ind, skal denne lægges ind i DataGrid eller hvordan ?
Der er ikke noget SQL database, det er lavet som en applikation, der bruges til at indsamle, lagre og hente data uden brug af database.
Avatar billede fssitou Nybegynder
05. november 2013 - 19:42 #1
Hej,

Om du skal bruge et Datagrid afhænger vel af hvordan din nuværende visning er.

Er det en WPF eller windows forms? eller ASP.NET?

Lidt mere info om hvordan dit program er strikket sammen vil hjælpe...
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2013 - 22:05 #2
Jeg har indtil videre lavet GUI i Windows Form, og lavet så det lagres i Arrays'. Har ikke haft fingrene i ASP.NET før, men dette ville måske være bedre.
Meningen er at det er et programmel der skal afvikles på en Windows 2008 Server, da denne har alle filmene liggende, yderligere skal det være muligt at man starte VLC afspilleren så den fundende film fra oversigten afspilles.
Avatar billede fssitou Nybegynder
09. november 2013 - 18:21 #3
Hej igen,

Så synes jeg sådan set, at du skal brige et DataGrid, hvor du har fx har følgende info:

Filmnavn, Genre, Udgivelsesår, Trailer
Robocopy, Action, 1991,        Klik for at afspille

Her kan du indsætte en sti i Trailer kolonnen, og herefter kan du så kalde VLC med den video fil du vil afspille.

Du kan også have et array, hvor du gemmer dine paths til dine videoer, der er i dit gridview.

Når du klikker på en row, så kan du så afspille en film baseret på SelectedIndex værdien.

Fx:

private void OnSelectedIndexChanged(object sender, Eventargs arg)
{

int selectedIndex = gridview.SelectedIndex;
string trailerPath = trailers[selectedIndex];
PlayTrailer(trailerPath);
}
private void PlayTrailer(string trailerPath)
{
  //code til at starte VLC kører her..
  // google hvordan du starter vlc med C#.

}

Håber det er til hjælp.