Avatar billede friiiiis Novice
26. oktober 2013 - 18:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

flytte data mellem Class og Tform

Hej,

Jeg har oprettet en Class og fra den Class Unit laver jeg en Form. Men hvordan overfører jeg data tilbage til Class??

Altså, når jeg overføre data fra Class til Formen kan jeg bare definere en variable i Formens PUBLIC del og så skrive til den variabel efter formens Create inden i Class Unit'en. Men hvordan får jeg data ført tilbage til Class Unit'en?

Det er som om at Formen ikke kan "se" Class Properties ??

===================

unit ClassDateTimePicker;

interface

uses
  SysUtils, StrUtils, Classes, Forms, dialogs,Windows, Math, DateUtils, Graphics, controls;

type
  TDateTimePicker = Class
    private
      FDateTime: TdateTime;
      FHasPropertyBeenSet: Boolean;
      procedure SetDateTime(const Value: TdateTime);
      procedure SetHasPropertyBeenSet(const Value: Boolean);
    public
      FDateTime2: TdateTime;
    published
      constructor Create(const value: TdateTime);
      destructor Destroy; override;
      property DateTime : TdateTime read FDateTime write SetDateTime;
      property HasPropertyBeenSet : Boolean read FHasPropertyBeenSet;
      function GetTime: boolean;
  end;

===================
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. oktober 2013 - 10:53 #1
Hvis du skifter værdier på din form ved at ændre properties, hvad sker der så med din FDateTime variabel i din Class?
Indenfor Class er det vel normalt den du skal aflæse eller er jeg helt forkert på den.
Avatar billede friiiiis Novice
01. november 2013 - 13:53 #2
Fik det løst - Formen blev først ".Free;" efter at data var overført fra formen.