Avatar billede beerh Nybegynder
15. august 2001 - 10:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MDI applikationer, event handler?

Hej! Jeg har en MDI applikation. Selve opbygningen kan sammenlignes med f.eks. word. Hvor hver child er et dokument for sig, i mit tilfælde er det nogle forskellige beregninger. På min parent form har jeg en main menu, og nogle knapper i en toolbar, som skal enables efterhånden som de forskellige parametre til udregningen indtastes + at de selvfølgelig skal skifte hvis man skifter til en anden udregning (child). So far har jeg lavet en record struktur som indeholder menuens punkter som booleans. I childen har jeg så en procedure, som checker om de forskellige parametre er sat og så sætter den de booleans true som nu skal være synlige i menuen! Så har jeg lavet en procedure på min parent form, som kalder den procedure på den aktive mdi child med menu recorden som parameter, og som så sætter main menuens punkter efter recorden. Problemet er at få kaldt den procedure på main form, hver gang jeg har indtastet nogle parametre på childen, og hver gang man skifter til et andet child vindue????

Jeg ved godt at man kan placere en Tmainmenu på childen som så vil skifte efter hver child, men så har jeg alligvel provblemet med min toolbar.

Anyone?
Avatar billede martinlind Nybegynder
15. august 2001 - 10:34 #1
Application.MainForm.Myprocedure;
Avatar billede beerh Nybegynder
15. august 2001 - 10:47 #2
jeg kan ikke fange \"myprocedure\"? Kan kun få fat i alle procedure, funktioner og properties fra form klassen.
Avatar billede martinlind Nybegynder
15. august 2001 - 11:04 #3
Så laver du en uses til din MainForm, nede i Impl. og gør sådan :

MyMainForm(Application.MainForm).Myprocedure;
Avatar billede beerh Nybegynder
15. august 2001 - 11:09 #4
Application.mainform ville den ikka acceptere men det virker uden, tak!