Avatar billede nfskytte Nybegynder
19. oktober 2013 - 23:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mailfunktionen - mail()

Når jeg benytter nedenstående funktion

mail('post@erikmjensen.dk', 'test', 'test af php mail', 'From: formand@nfskytte.dk');

fra nfskytte.dk, så virker funktionen ikke, men

hvis jeg vender den om så jeg sender fra erikmjensen.dk

mail('formand@nfskytte.dk', 'test', 'test af php mail', 'From: post@erikmjensen.dk');

så virker det fint.

Kan nogen give mig en forklaring på dette??
Avatar billede moddi100 Seniormester
19. oktober 2013 - 23:38 #1
Det skyldes sandsynligvis at du kun har tilladelse til at sende fra domænet erikmjensen.dk. På hvilket domæne kører du scriptet, og hvem er din udbyder (webhotel) ?
Avatar billede nfskytte Nybegynder
19. oktober 2013 - 23:42 #2
jeg kører det fra web10.dk og sender til bruger på one.com

Der viker det ikke, men hvis jeg kører det modsat fra one.com til web10.dk så er der ingen problemer.

Det mærkelige er at det har virket, men desværre kun kortvarrigt.
Avatar billede repox Seniormester
19. oktober 2013 - 23:43 #3
Kontroller at du sender fra den server som SPF på nfskytte.dk er sat op til.
Avatar billede nfskytte Nybegynder
20. oktober 2013 - 00:01 #4
Der må du meget undskylde, men der er min kæde så lige hoppet af.
Jeg har intet ændret nogen steder, og det mærkelige for mig er at det har virket, men lige meget hvad jeg forsøger, så kan jeg ikke få det til virke igen.
Avatar billede moddi100 Seniormester
20. oktober 2013 - 11:40 #5
Mail kan varierer lidt på hotellet. Har du oprettet en mailkonto hos web10 med formand@nfskytte.dk ?

Alternativt kan du vælge at kigge på en ting som phpmailer, og så benytte smtp. Så er du i hvert fald sikker på det virker.
Eksempel på phpmailer:

require_once('../class.phpmailer.php');

$mail            = new PHPMailer();

$body            = "Hej,<br /><br /> Dette er en mail sendt med PHPMailer. <br /><br />På gensyn!";
$body            = str_replace('\','',$body);

$mail->IsSMTP();                          // Brug SMTP
$mail->Host      = "mail.nfskytte.dk";    // SMTP server
$mail->SMTPDebug  = 2;                    // enables SMTP debug information (for testing)
                                          // 1 = errors and messages
                                          // 2 = messages only

$mail->SMTPAuth  = true;                  // enable SMTP authentication
$mail->Username  = "formand@nfskytte.dk"; // Samme som brugernavn til webmail
$mail->Password  = "yourpassword";        // Samme som adgangskode til webmail

$mail->SetFrom('formand@nfskytte', 'NFSkytte - Formand');
$mail->AddAddress("post@erikmjensen.dk", "Evt. modtages navn");
$mail->Subject    = "PHPMailer Test Subject via smtp, basic with authentication";
$mail->MsgHTML($body);

if(!$mail->Send()) {
  echo "Mailer Error: " . $mail->ErrorInfo;
} else {
  echo "Message sent!";
}

Avatar billede nfskytte Nybegynder
20. oktober 2013 - 13:38 #6
jeg har oprettet en mailkonto hos web10 der hedder formand@nfskytte.dk.

Hvis ikke det virker, må jeg prøve at sætte mig ind i phpmailer()

Tak for hjælpen.
Avatar billede repox Seniormester
20. oktober 2013 - 15:33 #7
Du har en SPF record på domænet som bestemmer at du kun må sende mail fra spf.talkactive.net fra afsenderen nfskytte.dk - det kan du ikke løse med nye konti eller phpmailer.

Du skal konfigurere din DNS, så SPF records matcher til dit behov.
Avatar billede nfskytte Nybegynder
18. november 2013 - 05:56 #8
Mange tak for hjælpen. Det viste sig at der var en fejl på mit webhotel, så det virker igen som det skal.

Hvor lukker jeg dette spørgsmål?
Er er en knap til det et eller andet sted eller er det nok jeg skriver det her?

Jeg er ny bruger af eksperten.dk så jeg kender ikke så godt til endnu.
Avatar billede nfskytte Nybegynder
16. februar 2014 - 11:40 #9
Jeg har flere gange forsøgt mig med at afslutte denne tråd. Jeg fandt ud af at det var mit webhotel der havde en fejl. Jeg takker mange gange for jeres svar og tak for hjælpen