Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
17. oktober 2013 - 12:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Brevflet med tabel i word 2010

Hejsa,
Jeg prøver at lære hvordan man brevfletter, men jeg rammer ind imellem nogle murer, hvor jeg ikke helt kan se mig ud af hvordan jeg skal gøre det.

Jeg har lavet et lille eksempel:
http://peecee.dk/uploads/102013/brevflettabel.JPG

Jeg vil gerne have et output ud, hvor min tabel selv tilføjer en række, afhængigt af, om den enkelte linje bliver brugt.. Normalt bruger jeg en if-sætning, men den lader bare tabellen stå tom, hvis værdien ikke er tilgængelig.. Jeg vil gerne have den selv finder ud af om den skal tegne den del af tabellen.

Kort sagt: Hvordan laver jeg en dynamisk tabel i et brevflet?
Avatar billede finb Ekspert
17. oktober 2013 - 13:18 #1
Læg datakilden i Excel !
Der kan du også sortere/filtrere.
Beskyt dig selv mod word-tabeller.
finb
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
17. oktober 2013 - 13:24 #2
Jeg har skam min data i Excel :)

Jeg har brygget det sådan her:

{IF { MERGEFIELD pid } = "X" "Produkt ID { MERGEFIELD pid }" ""}

sådan at den kun medtager den enkelte datarække HVIS betingelsen X er opfyldt. - Jeg tænker, at målet er at lave en "faktura" til de medlemmere som ikke har betalt for kontingent eller lignende. Og der skal den så skrive det ned for hver linje.. Jeg vil også kunne leve med, at der bare kommer en streg der løber hele linjen igennem :)
17. oktober 2013 - 13:25 #3
Som det første flettefelt i rækken indsættes denne Næste-Hvis-kode:
{NEXTIF { MERGEFIELD "pid" } = "" }
17. oktober 2013 - 13:27 #4
Eller med den nye information:

{NEXTIF { MERGEFIELD "pid" } <> "X" }
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
17. oktober 2013 - 13:47 #5
Erikjuul:

Sådan her?
http://peecee.dk/uploads/102013/dsadsadasfasfdasdasdasdasd.JPG

Jeg synes ikke jeg kan få det til at virke :(
17. oktober 2013 - 14:05 #6
Ved ikke præcist hvad det er, du ønsker!

NEXTIF-koden gør at posten springes over, hvis flette-feltet "Kontingent_Ændring" er tomt - ikke et mellemrum eller andet.
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
17. oktober 2013 - 14:09 #7
Jeg kan ikke helt få det til at virke :s
http://peecee.dk/uploads/102013/blah_big_thumb.JPG

Nu har jeg kun i mit eksempel taget 2 med, men hvis nu man skal have 10, så er det lidt flad at der kommer mellemrum i tabellen. - Det er det jeg håber jeg kan afværge.. :)
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
17. oktober 2013 - 14:12 #8
Mit ønske er sådan her :

http://peecee.dk/uploads/102013/oenske.JPG

Det kan godt være jeg ikke var klar nok i min skrift - Sorry! :)
17. oktober 2013 - 14:30 #9
Det eksempel du viser nu, er jo ikke det samme som i dit oprindelige spørgsmål!

Hænger du 2 rækker sammen? - i bekræftende fald skal de begge have en NEXTIF-kode i starten. eller vil den 2. række blive gengivet for alle poster.
17. oktober 2013 - 14:34 #10
Svært når den kode du uploader i #7 ikke stemmer overens med det du ønsker i #8.

I #7 har du tilsyneladende 2 forskellige rækker i tabellen - men du ønsker kun 1 jvf. #8.
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
17. oktober 2013 - 14:49 #11
ErikJuul: Jeg har to rækker fordi jeg prøvede at vise hvordan jeg gerne vil have det så ud.. Altså, det jeg reelt set ønsker er det jeg lavede i den her:
http://peecee.dk/uploads/102013/oenske.JPG

Se bort fra min kommentar i #7, da det mere var et spørgsmål - Jeg har ikke prøvet at lave det med tabeller før.. Jeg har lært hvordan jeg laver det på almindelige linjer, men jeg vil gerne have muligheden for at dele det op med en lille "rumdeler" :)
17. oktober 2013 - 15:28 #12
På en række i din tabel indsættes følgende:

1. kolonne:
{ NEXTIF { MERGEFIELD "pid" } = "" }{ MERGEFIELD "pid" }

2. kolonne:
{ MERGEFIELD "Pris1" }

3. kolonne:
{ MERGEFIELD "Pris2" }

... og husk: ingen ekstra mellemrum, linjeskift eller andet overflødigt i cellerme!

Ret selv feltnavnene, hvis det ikke er de rigtige. Jeg har prøvet at kombinere dem ud fra nogle af dine eksempler.