Avatar billede renny Nybegynder
16. oktober 2013 - 09:45 Der er 9 kommentarer

Computer genstarter

Jeg har købt en AMD 3400, 500gb Sata HD 4 GB ram, integreret grafik, lyd og netkort.

Computer genstarter jævnligt, altså bare slukker som strømmen bliver afbrudt, og starter op igen.

Jeg har installeret er Geforce 210 grafikkort, for at kunne bruge 2 skærme, og jeg er rimelig overbevist omkring problemet ligger i forbindelse med det, da jeg har prøvet at afmontere det, og køre en hel dag, uden problemer.

Jeg har Windows 8 driver til bundkort, og grafikkort er opdateret med de nyeste, downloadet fra producenternes hjemmesider.

har nogen en ide til hvad der kan være galt ??
Avatar billede renny Nybegynder
16. oktober 2013 - 09:49 #1
CPU temperatur ligger mellem 25 og 35 grader, så det burde ikke være problemet

det er dette bundkort
http://www.biostar.com.tw/app/en/mb/introduction.php?S_ID=603#dl
Avatar billede Blandy Praktikant
16. oktober 2013 - 10:08 #2
det grafikkort er det nyt eller....?
Avatar billede renny Nybegynder
16. oktober 2013 - 10:19 #3
Ja, det er nyt, købt sammen med computer for ca. en uge siden
Avatar billede renny Nybegynder
16. oktober 2013 - 10:21 #4
Jeg har lige gennemgået bios, og så at integreret grafikkort var enable, i stedet for auto, måske er det det
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2013 - 10:34 #5
Hvad med sammenhængen mellem grafik og strømforsyningen.
Er forsyningen tilstrækkelig til det nye kort?
Den skal som minimum være 300 watt eller større.
Er den lige under, eller at psu ikke er stabil, kan det være problemet.
Hvilken psu sidder i computeren?
#4 Har du ekstern grafik bør man deaktivere det interne kort ja. I nogle tilfælde gør bios det automatisk, når eksternt kort registreres.
Avatar billede renny Nybegynder
16. oktober 2013 - 10:39 #6
der er 600 watt strømforsyning, så det burde være rigeligt

Jeg kan ikke se model på PSU da forretning har sat deres eget navn på, men som skrevet 600watt,

Geforce 210 skulle ikke bruge ret meget strøm, det er uden køler, kun med køleplader
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2013 - 10:41 #7
Ja det burde være fint.
Avatar billede renny Nybegynder
29. januar 2014 - 03:44 #8
Hej

Jeg har stadig dette problem, men har fundet ud af at hvis jeg kører test/stress programmet Prime95 genstarter computer ikke, men det kræver mange resurser, så det er træls at have kørende hele tiden.

Håber nogen her er godt forslag til hvad jeg kan gøre.....

Hilsen Renny
Avatar billede renny Nybegynder
29. januar 2014 - 03:46 #9
Jeg har formateret computer, og installeret win 8.1 od det er stadig det samme