Avatar billede bdef Novice
15. oktober 2013 - 21:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lave automatisk UpdateDate

Jeg er ved at lave en tabel og deri har jeg en CreateDate og en UpdateDate. Create date laver jeg således:

ALTER TABLE [dbo].[Contact] ADD  DEFAULT (getdate()) FOR [Con_CreateDate]
GO

Kan man også lave noget som vil indsætte getdate() ved update? Lige nu får jeg min C# kode til at gøre det, men vil egentlig hellere kunne gøre det automatisk fra SQL serveren, så det sker med en getdate() funktion.

Benny
Avatar billede anri Novice
15. oktober 2013 - 21:51 #1
Det du søger er en trigger.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/ms189799.aspx

Triggers er funktioner der automatisk udføres når noget bestemt sker i databasen.  Det kan være Delete, insert eller update events.

Eksempel her:
http://stackoverflow.com/questions/1882200/how-to-alter-a-datetime-field-when-it-is-updated

Men triggers kan godt gøre det sværere at fejfinde i koden senere. Hvis du f.eks. ændrer tabeller uden at vedligeholde triggeren sammen med den.
Avatar billede bdef Novice
14. november 2013 - 08:07 #2
Takker mange gange for dit bud. Kast lige et svar, så jeg kan komme af med nogle point.
Avatar billede anri Novice
14. november 2013 - 09:13 #3
ok