Avatar billede LarsLju Nybegynder
15. oktober 2013 - 10:51 Der er 4 kommentarer

"Ren" knap til LinkedIn-like UDEN tekst

Hej. Jeg vil gerne have en like-knap til LinkedIn på min hjemmeside.

På LinkedIn's hjemmeside henter jeg koden, som ser sådan ud:  <script src="//platform.linkedin.com/in.js" type="text/javascript">
lang: da_DK
</script>
<script type="IN/Share"></script>.

Det genererer en fin knap med LinkedIn's logo. Så langt, så godt. Men det genererer også noget tekst til knappen, "Del", og den del af knappen vil jeg gerne slippe for. Jeg ved, at det kan lade sig gøre, det findes bl.a. på borsen.dk på deres artikler. Jeg har endda forsøgt at finde et svar på LinkedIns hjemmeside, men jeg er strandet.

Kan du hjælpe mig? På forhånd tak

Vh
Lars
Avatar billede anri Novice
15. oktober 2013 - 22:03 #1
Ved at kigge i HTML koden på borsen.dk kan jeg se at det er et ganske ordinært hyperlink.

<a href="http://www.linkedin.com/shareArticle?mini=true&url= [Encoded url]

..så kan man jo designe det som man vil.
Avatar billede LarsLju Nybegynder
17. oktober 2013 - 14:49 #2
Hej Anri

Det lader umiddelbart til, at du har ret. Jeg vil lige teste efter. Vil du lave et Svar frem for et Indlæg, så jeg kan give dig dine velfortjente point!
Vh
Lars
Avatar billede anri Novice
17. oktober 2013 - 16:25 #3
Yeps
Avatar billede LarsLju Nybegynder
18. oktober 2013 - 14:42 #4
Det virkede 100%. Jeg har lavet noget javaScript, som kan generere den nødvendige URL. Den er her:

JAVASCRIPT

<script>

    // hele historien med at java-scripte et link er hentet fra http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=781950
    function setHref() {
        var title = document.title;
        var urlPage = window.location.href;
        var linkedInString = 'http://www.linkedin.com/shareArticle?mini=true&url=';

        var urlAll = linkedInString + urlPage + "&title=" + title;
        document.getElementById('linkedIn_link').href = urlAll;
    }
    </script>

I HTML:

<a href="#" onclick="setHref()" id="linkedIn_link" target="_blank" title="Del artiklen på LinkedIn">LinkedIn ikon eller tekst</a>