Avatar billede tinaw25 Nybegynder
14. oktober 2013 - 21:35 Der er 1 løsning

to tabeller sammen og eval det i 2 tabeller i en repeater?

Hej

Jeg har 2 tabeller, som indeholder

moebel_id
moebel_navn

farve_id
farve_navn

SELECT moebel.moebel_id, moebel.moebel_navn, farve.farve_id, farve.farve_navn FROM frugt
INNER JOIN farve
ON moebel.moebel_id = farve.farve_id

Disse to får jeg vist i en repeater:
<table border="1" class="tabel2">
            <asp:Repeater ID="VisProdukt" runat="server" OnItemDataBound="VisProdukt_ItemDataBound">

                <ItemTemplate>

                <tr>
                    <td>
                        <asp:TextBox ID="TextBox_moebel" runat="server" Width="15" Height="15"></asp:TextBox></td>
                    <td><p><%#Eval("moebeæ_navn") %></p></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td>
                        <asp:TextBox ID="TextBox_groent" runat="server" Width="15" Height="15"></asp:TextBox></td>
                    <td><p><%#Eval("farve_navn") %></p></td>
                </tr>

                    </ItemTemplate>
            </asp:Repeater>
            </table>

Lige nu viser den en mega lang liste, der er ca. 12 ting i hver tabel. Hvordan får jeg den til at vise sådan her i repeater:

Vælg Møbel                        Vælg Farve
møbel liste                        farve liste her

Det kan jeg simpelthen ikke hitte ud ad af? Er det noget Template halløj i repeater jeg skal lege med??

Håber nogle kan hjælpe
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
15. oktober 2013 - 12:06 #1
Fandt selv en løsning