Avatar billede mixe1987 Nybegynder
10. oktober 2013 - 15:28 Der er 1 løsning

Pivot tabel

Hej

Jeg har store problemer med min pivottabel og efterfølgende udregninger.

Jeg kører en samlet kode, hvor første del er en pivot tabel (har taget første del af den og indsat nedenunder):

ActiveWorkbook.PivotCaches.Create(SourceType:=xlDatabase, SourceData:= _
        "ZFI_02_prisliste!R1C1:R11129C15", Version:=xlPivotTableVersion14). _
        CreatePivotTable TableDestination:="Analyse!R1C1", TableName:="Pivottabel12", _
        DefaultVersion:=xlPivotTableVersion14
    Sheets("Analyse").Select
    Cells(1, 1).Select

2. del er en sum hvis formel der henter data fra et tredje ark.

Range("J2").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "samlet omsætning"
    Range("J3").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = _
        "=SUMIFS(ZSD_116_salgstal!R2C11:R57841C11,ZSD_116_salgstal!R2C16:R57841C16,'analyse'!RC[-8],ZSD_116_salgstal!R2C5:R57841C5,'analyse'!RC[-7])"
    Range("J3").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("J3:J1457"), Type:=xlFillDefault
    Range("J3:J1457").Select

    myRange = ActiveSheet.Range("J3", Range("J3").End(xlDown))
    Range("J1") = WorksheetFunction.Sum(myRange)

    Range("K2").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "vægtning"
    Range("K3").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=RC[-1]/R1C10"
    Range("K3").Select
    Selection.Copy
    Range("K4:K1457").Select
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.Style = "Percent"
    Selection.NumberFormat = "0.0%"
    Selection.NumberFormat = "0.00%"
    Selection.NumberFormat = "0.000%"

Mit STORE problem er at gøre disse udregninger dynamiske.

Da pivottabellen henter data fra arket "ZFI_02_prisliste" hvor antallet af rækker ændrer sig, fra gang til gang makroen skal køres (Kolloner gør ikke!)

Jeg har prøvet at ændre range på sourcedata i pivot til: "ZFI_02_prisliste!R1C1:R60000C15",

Men det konflikter tilsyneladende med 2. del af makroen (af årsager jeg ikke kan gennemskue).

Håber meget der er en herinde osm kan hjælpe mig med at afklare problemet og finde en løsning.
Avatar billede mixe1987 Nybegynder
30. oktober 2013 - 08:56 #1
Er løst