Avatar billede Wiplik Nybegynder
09. oktober 2013 - 13:04 Der er 3 kommentarer

Valg af pc

Hej eksperter!

Jeg er på medialogy uddannelsen, og står og skal vælger mellem to bærbar til både skole brug, og evt. LAN event på uni.

Til jer som ikke ved hvad medialogy går ud på, så er det en uddannesle hvor du lærer alt om media, som animation, grafisk design, programmering, spil, lyd osv...

1. http://www.elgiganten.dk/product/tablet-pc-hardware/barbar-computer/ACNXMCEED016/acer-aspire-v5-15-6-barbar-computer-solv

Eller!

2. http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714600010&gruppe=visionnotebook

begge med fordele og ulemper.
Avatar billede Blandy Praktikant
09. oktober 2013 - 13:35 #1
hvad for skolebrug? ren office brug eller skal i også animer og lave grafisk arbejde?
Avatar billede Wiplik Nybegynder
09. oktober 2013 - 14:01 #2
Ja, til alt det overstående jeg skrev om uddannelsen
Avatar billede sird Nybegynder
10. oktober 2013 - 01:53 #3
Hej

Med dine behov, ville jeg holde mig langt væk fra fra den acer du har lagt op.

hvis du skal sidde og lave og redigere film , sidde med store billeder (og spil). skal du bruge alt den processorkarft og alle de RAM du kan komme i nærheden af.

Hvis jeg skulle vælge en af dem, ville jeg klart anbefale dig 2'eren.
Så ville jeg købe opgraderingen fra 8gb-->16gb RAM og vælge intel core i7.

men så ender du også på ca 9400.- (inkl win8 til 699 - self hvis du har en pc med et styresystem, kan du jo bare hapse det og spare de penge)

til slut skal du overveje om en SSD på 180GB er nok. personligt ville jeg også smide en opgradering på 250GB oveni men det er ekstra 299.-

ham her forklare en del om hvad han kigger på i en bærbar til videoredigering.
http://www.youtube.com/watch?v=Q9Zx4suyd2w

håber du finder ud af det.
mvh

sird