Avatar billede NicolaiM89 Nybegynder
08. oktober 2013 - 18:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløst fra computer til fjernsyn

Hejsa

Pt. er mit fjernsyn og computer koblet sammen via et hdmi kabel. Herigennem er tv'et sat op som "ekstern skærm", hvor jeg kan trække film mm over, også stadig arbejde på min bærbar skærm. Jeg søger dog  en løsning hvor det kan foregå trådløst.

Jeg har læst om blandt andet AppleTV, men så vidt jeg kan forstå er det ret løst i forhold til filtyper (jeg skal bruge alt det som computeren kan afspille, og ikke være fastlåst til mp4 feks.)

Det er klart at foretrække hvis man kunne holde samme stil med blot at trække film, browser med streamning osv over på fjernsynet, frem for at skulle konvertere.

Kort sagt søger jeg en løsning der kan det samme som et simpelt hdmi kabel - blot trådløst?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2013 - 20:40 #1
jeg har en lille pc på tv, og så et trådløst tastatur fra sofaen - det rækker fint. og resten går via router lokalt.
Avatar billede NicolaiM89 Nybegynder
09. oktober 2013 - 17:35 #2
Har bestemt overvejet den mulighed, men jeg vil gerne udgå den ekstra PC.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2013 - 17:57 #3
du søger dlna
http://www.computerworld.dk/art/222694/klog-paa-tre-minutter-alt-hvad-du-behoever-vide-om-dlna
dit tv skal kunne det, og din pc/telefon/tablet skal kunne det - men så har du trådløs forbindelse.
Jeg ville leve med et kabel til alle enheder blev skiftet alligevel.
Avatar billede NicolaiM89 Nybegynder
19. marts 2016 - 10:22 #4
...