Avatar billede thoko Nybegynder
05. oktober 2013 - 09:34 Der er 3 kommentarer

ckeckbox value-feltet (on-load og on-input)

Af hensyn til upload til PHP har jeg behov for, at en checkbox i en form altid har en værdi (ikke blank etc.) angivet som "value".

Jeg skønner, at der er behov for:

1. (on-load) Et lille script, der straks efter at formen er indlæst, sætter value="false" - eller en hvilkensomhelst anden ikke-blank værdi.

og

2. (on-input) Et script, der ved enhver ændring af status for checkboxen sætter dens value-felt til henholdsvis true eller false - eller andre ikke-blanke værdier.

Begge programmer skal bruge en id="xxx"-selektor for at finde checkboxen.

On-submit kan ikke anvendes, da den udløser overførsel til php.
php registrerer en fejl, når det modtager en checkbox=blank værdi. Derfor skal feltet altid være værdibærende.

Nogen der har en driftssikker løsning?

Thoko
Avatar billede Slater Ekspert
05. oktober 2013 - 12:33 #1
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. For mig lyder det som om du bare har brug for en input type="hidden" hvis værdi altid er sat til 'false'.

Kan du give noget mere information om det, og hvorfor det ikke kan bruges?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
05. oktober 2013 - 14:13 #2
Hvad med denne kode:
<input type="checkbox" checked="true" id="check1" /><label for="check1">check1</label>

Eller denne kode:
<input type="checkbox" checked="true" id="check1" disabled="true" /><label for="check1">check1</label>
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. oktober 2013 - 16:15 #3
Så det vil sige at du ikke kan ændre i php-koden? Princippet med en checkbox er jo netop at du kun sender data, når der er klikket på noget. Ellers er det måske en række "radio"-inputs du skal bruge, så brugeren klikke på ja eller nej?