Avatar billede ulrikn Nybegynder
01. oktober 2013 - 10:38 Der er 1 løsning

LINQ SQL Update

Hej

Jeg har efterhånden lavet en del ting og sager hvor jeg har brugt LINQ til at opdatere data med i en MSSQL-database. Nu er problemet bare at på det jeg sidder med lige nu sker der INTET.

Forenklet kode der åbner en person, tager navnet fra et tekstfelt og gemmer ændringer :
Dim db As New dbDataContext
Dim person = (From p As person In db.persons Where p.id = Request.QueryString("id") Select p).Single()
person.navn = personNavn.Text
db.SubmitChanges()

Ovenstående har ALTID fungeret for mig men nu gør det ikke. Googling siger mig at andre med samme problem har manglet primære nøgler i tabellerne men dette er ikke tilfældet. Alle tabeller i min database har det.

Andre foreslår noget med attach ala :
db.persons.Attach(person, true)

... men dette giver mig også bare en fejl ( og undrer mig over hvorfor det pludselig reagerer sådan )

Benytter Visual Studio 2010 og .Net version 4.0

Er der nogen der har en god ide til hvad der kan være galt ?
Avatar billede ulrikn Nybegynder
01. oktober 2013 - 10:50 #1
Aaah. Stupid me!

Det var pageload der drillede mig. Indlæste værdierne til tekstfelterne i pageload og det gjorde at de igen blev læst ved klik på knap ( postback ). Dermed fik den ikke de nye indtastninger opdateret.