Avatar billede hypermac Nybegynder
28. september 2013 - 17:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Uge nummer på website ??

Er ikke så skarp til java.

Hvordan for jeg dette script til at indsætte resultat i min html formular:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
Date.prototype.getWeekNumber = function() {
  var date = this;
  date = new Date(Date.UTC(date.getFullYear(), date.getMonth(), date.getDate()));
  var IsoDayOfWeek = date.getDay() == 0 ? 7 : date.getDay(); // Søndag = 7
  date.setDate(date.getDate() + 4 - IsoDayOfWeek); // Ændre til nærmeste torsdag
  var DayOfYear = (date.getTime() - Date.UTC(date.getFullYear(), 0, 1)) / 864e5;
  var week = Math.floor(DayOfYear / 7) + 1;
  return week;

};

//getWeekNumber ekesmpel

var date = new Date();

jQuery("UgeTest").html("Denne uges nummer: " + date.getWeekNumber());
</script>
Avatar billede keysersoze Guru
28. september 2013 - 19:21 #1
hvis du har et element med id UgeTest så er du der næsten;

$('#UgeTest').html('Denne uges nummer: ' + date.getWeekNumber());
Avatar billede hypermac Nybegynder
28. september 2013 - 20:44 #2
Du er nødt til at skære det ud i pap til mig !
Avatar billede keysersoze Guru
28. september 2013 - 20:59 #3
<div id="UgeTest"></div>
Avatar billede hypermac Nybegynder
29. september 2013 - 11:22 #4
Hej Keyser
Kan ikke helt få det til at virke, se nedenstående formular.htm side:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
Date.prototype.getWeekNumber = function() {
  var date = this;
  date = new Date(Date.UTC(date.getFullYear(), date.getMonth(), date.getDate()));
  var IsoDayOfWeek = date.getDay() == 0 ? 7 : date.getDay(); // Søndag = 7
  date.setDate(date.getDate() + 4 - IsoDayOfWeek); // Ændre til nærmeste torsdag
  var DayOfYear = (date.getTime() - Date.UTC(date.getFullYear(), 0, 1)) / 864e5;
  var week = Math.floor(DayOfYear / 7) + 1;
  return week;

};

//getWeekNumber ekesmpel

var date = new Date();

jQuery("#UgeTest").html("Denne uges nummer: " + date.getWeekNumber());
</script>

<html>
<head>
<title>Formular</title>
</head>
<body>

<br><br><br>
<h1>formular uge: <div id="UgeTest"></div></h1>
Avatar billede keysersoze Guru
29. september 2013 - 13:57 #5
Din kode er meget langt fra at være rigtig kode på nogen som helst måde da der hverken er en DOCTYPE eller korrekt strukturering af din HTML og så er der virkelig op ad bakke at lave en webløsning. Samtidig så kig på hvad der egentlig sker af fejl for der må ske ind - kig evt på http://www.web-dev.dk/post/2012/06/17/Bliv-en-hurtigere-webudvikler-med-browservc3a6rktc3b8jer.aspx for lidt hjælp

Inden du begynder at tænke på at din JavaScript ikke fungerer så lav først din HTML korrekt - dvs med en doctype, start og slut html- og body-tags, placerer din JavaScript korrekt osv.

Når det er klaret så inkluderer du jQuery - http://jquery.com/ - da det er det du har valgt at bruge til at indsætte værdien. Det ville let kunne klares uden men nu holder vi os til din oprindelige kode.

Endelig pakker du dine to sidste linjer JavaScript ind i $(function() { } så det først køres når dokumentet er loaded færdigt - som du har sat det op nu køres din JavaScript inden elementet du forsøger at ramme eksiterer.

$(function() {
  var date = new Date();
  jQuery("#UgeTest").html("Denne uges nummer: " + date.getWeekNumber());
}
Avatar billede hypermac Nybegynder
28. februar 2014 - 15:25 #6
Lukker ;-)