Avatar billede astridm Nybegynder
27. september 2013 - 21:50 Der er 13 kommentarer

Wordpress cpu problemer

Hej,

Jeg har et par websites, som pludselig er begyndt at give problemer på serveren. Jeg har webhotel hos Domaindirect,  og pludselig får jeg det problem, at siderne bliver lukket ned pga. for stort cpu-forbrug. Jeg kommer jævnligt over grænsen - og så meget trafik har jeg altså heller ikke. Jeg kører Wordpres og den er opdateret.

Jeg har været igang med at luge ud i mine plugins, så de begrænser sig til 7-9 pr. installation. Jeg har blandt andet villet beholde mine sikkerhedsplugins, da jeg tidligere har været under angreb og blevet inficeret med malware (WP Better Security, Sucuri og All In One WP Security) og jeg har stadig Akismet, P3 (Plugin Performance Profiler) + WP Super Cache og WP Robots Txt. Jeg har et par stykker mere, de bliver dog deaktiveret når de ikek er i brug!

Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal skære ned på for at de kommer til at køre. Mine sider er:

spare-grisen.dk (+ et par undersider, pt. uden trafik af betydning)
hus-raad.dk

Der er max. 15-1700 sidevisninger dagligt alt ialt - og det er jo ikke voldsomt.

Webhotellet er beregnet til 10 domæner og det skulle derfor have en vis kapacitet. Jeg ved faktisk ikke, hvad problemet kan være. Er der nogen, der har en ide om, hvad problemet kan være - og ikke mindst, hvad jeg kan gøre for ikke at blive lukket ned.

Jeg kan se, der har været nogle forsøg på at bryde login, men fantasien rækker ikke meget længere end brugernavnet "admin" - og nogle gæt mere, som end ikke var i nærheden. Det er ikke lykkedes, men kan det alligevel have indflydelse på CPU-forbruget? Der er desuden en del 404 fejl, heraf en del, som søger på url'er, som aldrig har eksisteret. Måske for at udnytte svagheder? '

Mvh. Astrid Madsen
Avatar billede astridm Nybegynder
27. september 2013 - 22:00 #1
Her kommer webadresserne som links:
http://spare-grisen.dk/
http://hus-raad.dk/

/Astrid M
Avatar billede LNG.DK Novice
27. september 2013 - 22:42 #2
Skalering af billeder serversite er et bud. Sørg for at billeder af skaleret inden upload, ellers vil wp hente et stort billede og skalere det til f.eks en thumbnail.
Avatar billede astridm Nybegynder
27. september 2013 - 22:52 #3
Hej,

Tak for svaret, men jeg er ikke sikker på, det er det. Jeg komprimerer som regel mine billeder i Photoshop, så de ikke er for tunge. Desuden er det ret begrænset, hvor mange billeder, jeg bruger.

Mvh. Astrid M
Avatar billede Blueeyez Mester
27. september 2013 - 23:14 #4
Kan du se dit cpu forbrug ved domaindirect?
Avatar billede astridm Nybegynder
27. september 2013 - 23:28 #5
Hej,

Nej, jeg får ikke noget tal. Kun en side, hvor jeg kan se, når jeg rammer max.

Og noget grafik, som viser udviklingen og som jeg ikke umiddelbart bliver klogere af. Det er ikke konstant, jeg ligger på max. - det sker måske et par gange om dagen, at jeg rammer loftet. Meget af tiden ligger jeg ikke særligt højt.
[img]http://spare-grisen.dk/wp-content/uploads/2013/09/domaindirect.jpg[img]
Avatar billede astridm Nybegynder
27. september 2013 - 23:29 #6
Det sidste skulle være blevet til et billede - linket kommer her:
http://spare-grisen.dk/wp-content/uploads/2013/09/domaindirect.jpg
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2013 - 06:44 #7
#6 hvilken løsning er det ved dem du benytter?

Gratis
Small
Medium
Premium

Antager de er private og ikke erhverv :)
Avatar billede astridm Nybegynder
28. september 2013 - 09:18 #8
Hej,

Løsningen er den, der hedder "private medium" på denne side:

https://www.domaindirect.dk/H?cmd=100
Avatar billede astridm Nybegynder
28. september 2013 - 09:24 #9
Idag er der denne besked:

Your site had no issues in the past 24 hours

Your site might hit resource limits soon

Your CPU usage was at 93% out of 100%
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2013 - 10:11 #10
Jeg har kontaktet fomaindirect og spurgt dem ind til problemet og især det at du har en cpu forbrugs grænse.. Det med memory er fordi de giver dig 256 php memory (jeg antager det er den).

Skriver når jeg hører mere fra dem.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2013 - 10:23 #11
Fik følgende svar fra dem:

"Vi er selv i kontakt med kunden og hjælper.
Så det er lidt dobbelt arbejde at skrive til dig også.
Vi forventer problemet er løst i løbet af i dag.

Med venlig hilsen / Kind regards

Kundeservice / Customer service
DomainDirect ApS"
Avatar billede astridm Nybegynder
28. september 2013 - 10:47 #12
Hej,

Tak for indsatsen...

Ja, jeg har været i kontakt med dem i flere omgange i den sidste tid, men det er først nu, de er inde på, at problemet måske kan være webhotellet og ikke det, jeg har liggende.

Der er blevet snakket om manglende opdateringer, for mange plugins osv., men der er luget helt i bund - så jeg kunne ikke finde på mere...

Jeg kontaktede dem endnu engang her til morgen, hvor jeg fik den lidt underlige fejlmeddelelse. Og så bad jeg dem fortælle min cpu grænse, da jeg blev spurgt om denne herinde, men blev jer svar skyldig.

Det ser ud til, at det satte noget igang, for de er nu igang til at flytte mit webhotel til en bedre ser, så lige nu håber jeg på det bedste...

Mvh. Astrid Madsen
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2013 - 11:02 #13
Ja lyder os til i er for mange kunder på den server du er på og det med cpu forbrug gælder alle jer der er på samme server og derfor lidt sjovt at det er dig der får besked når du nok ikke bruger særlig meget.. (Antager det er store servere de har og der skal en del til og belaste dem)