Avatar billede tobrukDk Novice
25. september 2013 - 23:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

huske brugerne på siden

Hej

Ledens har taget fat i mig spurgt om jeg ikke kan gøre så det muligt at man ikke hele tiden når man lukker browser at skulle log ind igen. :)

Nogle af brugerne på brandvæsen hjemmeside er "træt" af skulle log ind på siden hele tiden, så tænkt på at sæt cookies på siden,

Jeg har prøvet at gøre sådan her:

<?php
    if(isset($_POST["logind_ok_tjek"]))
    {
        if ($stmt = $this->mysqli->prepare("SELECT `id`, `rank_hold`, `navn`, `efternavn`, `email_indhold`, `adgangskode`, `rank`, `img` FROM `bruger` WHERE `email_indhold` = ? or tlf = ? AND `adgangskode` = ?"))
        {
            $stmt->bind_param('sss', $email_indhold, $tlf, $adgangskode);
            $email_indhold = $_POST["email"];
            $tlf = $_POST["email"];
            $adgangskode = sha1($_POST["pass"]);

            $stmt->execute();
            $stmt->store_result();
            $stmt->bind_result($id, $rank_hold, $navn, $efternavn, $email_indhold, $adgangskode, $rank, $img);
            $stmt->fetch();
            $count = $stmt->num_rows;
            $stmt->close();

            if($count > 0)
            {
                $_SESSION["logged_in"] = true;
                $_SESSION["id"] = $id;
                $_seesion["rank_hold"] = $rank_hold;
                $_SESSION["navn"] = $navn . " " . $efternavn;
                $_SESSION["rank"] = $rank;
                $_SESSION["img"] = $img;
                $_SESSION["mail"] = $email_indhold;

                setcookie("Navn", $navn . " " . $efternavn, time()+3600);
                setcookie("indhold", $rank_hold, time()+3600);

                    if($_SESSION["logged_in"] == true)
                    {
                        if ($stmt = $this->mysqli->prepare('UPDATE `bruger` SET `online_sidste`=? WHERE `id`=?')) {
                            $stmt->bind_param('si', $online_sidste, $id);
                            $online_sidste = date('Y-m-d H:i:s');
                            $id = $_SESSION["id"];
                            $stmt->execute();
                            echo "Log ind nu!!";
                            $stmt->close();

                        } else {
                            echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $mysqli->error;
                        }
                    else
                    {
                        echo "Fejl..";
                    }
            else
            {
                echo "Forkert Email eller password.";
            }
        ?>

Nåår jeg skal tag det ud eller fremvise på en måde gøre jeg sådan her:

<?php
        echo $_COOKIE["Navn"];
        ?>

Hvad har jeg gjort forkert siden at den ikke virker??,

Jeg havde tænkt mig at den skal husk på personen i 3 dage (Ved dog godt at jeg skal ret på)

Hvis jeg prøver at skrive sådan her:

print_r($_COOKIE);

så kommer der en fejl frem sådan her:
Array ( [PHPSESSID] => 3eef1591bb0deb8a513961360f2b1e69 [_ga] => GA1.2.1139435237.1379009588 )

Håber du kan hjælp mig, ellers spørger hvis du har spørgsmål.
Avatar billede alordk Nybegynder
26. september 2013 - 00:36 #1
Kan du sætte en cookie og hive data ud igen på en anden side, sådan helt lav praktisk? Giver det problemer?
Avatar billede tobrukDk Novice
26. september 2013 - 09:37 #2
Alordk det giver problemer ligemeget hvad jeg sådan set gør på siden :(
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
27. september 2013 - 13:54 #3
For at sætte en cookie skal du bruge setcookie($navn, $value) funktionen.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
27. september 2013 - 14:02 #4
Hvilken line opstår fejlen på?.
Avatar billede tobrukDk Novice
08. oktober 2013 - 09:20 #5
Jeg lukker indhold her da jeg har droppe det og andet på noget andet omkring hvordan jeg skulle gøre det :)

ellers tak for hjælpen