Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. september 2013 - 15:15 Der er 11 kommentarer

onbeforeunload event

Hvordan kan jeg få den url som der bliver indtastet i adresse feltet på onbeforeunload eventet?.
Avatar billede anri Novice
25. september 2013 - 15:22 #1
window.onbeforeunload = function(e) {
  alert(document.URL);
};
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. september 2013 - 16:46 #2
Det virker ikke jeg får jo bare den gamle adresse, jeg ville jo gerne havde den adresse som man lige har indtastet.
Avatar billede intenz Novice
25. september 2013 - 16:47 #3
Til info vil onbeforeupload vil ikke nødvendigvis virke i alle browsere. Se evt. her:
http://stackoverflow.com/questions/7389554/crossbrowser-onbeforeunload
Avatar billede anri Novice
25. september 2013 - 17:19 #4
Åh, jeg tvivler godtnok på at browseren har eksponeret det til DOM før den faktisk er begyndt indlæsningen af den nye side. Onbeforeunload kaldes jo før den sender en ny forespørgsel.

For chrome kan det nok let skrives som en extension, men jeg ved ikke for de andre browsere.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. september 2013 - 17:53 #5
Hvordan skal jeg så gøre det?.
Avatar billede anri Novice
25. september 2013 - 18:04 #6
Jeg researchede lidt på det, og det kan ikke lade sig gøre.

Altså med mindre du kan nøjes med en browser extension, som brugeren skal installere.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. september 2013 - 20:55 #7
Det jeg ville bruge det til, var at lave en online list på min hjemmeside, men hvordan skal jeg så gøre det, når man logger på med sessions?.
Avatar billede anri Novice
25. september 2013 - 21:28 #8
En online liste over hvad?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
26. september 2013 - 14:58 #9
Over de bruger der er online?.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
27. oktober 2014 - 18:43 #10
Jeg har fundet ud af det, det kan ikke lad sig gøre.

Det med den onlinelist laver jeg i en ny tråd.

Så anri og intenz tak for jeres toldmodighed, skrive et svar så får i point.
Avatar billede anri Novice
28. oktober 2014 - 07:40 #11
Nej desværre.

Den funktionalitet kunne jeg også selv bruge fra tid til anden.