Avatar billede omdal Nybegynder
24. september 2013 - 16:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Google scripting, auto slet gamle mails

Hej alle

Jeg forsøger at lave et script til at slette alle mails der er ældre end X dato i google script ...

Jeg har haft fulgt denne tutorial : http://lifehacker.com/5986204/automatically-clean-up-gmail-on-a-schedule-with-this-script

men hver gang jeg kører scriptet for jeg blot en besked om : " Running function : my function "
men intet bliver slettet

som nedenstående viser, kan du se at jeg har lavet label på mailsne, så det kan ikke være det
https://docs.google.com/file/d/0B-lUgEVqZBx2V1FSanVDRmFOYlE/edit?usp=sharing

Når jeg kigger i error log ser jeg dette: https://docs.google.com/file/d/0B-lUgEVqZBx2RkgtMWdQdHFyRzA/edit?usp=sharing

Jeg har endda forsøgt dette på denne tråd: http://stackoverflow.com/questions/18254514/how-do-i-know-if-a-google-script-is-actually-running with no luck either..

Nedenfor er scriptet jeg forsøger at kører:

    function myFunction() {

}
function cleanUp() {
var delayDays = 180 // Enter # of days before messages are moved to trash

var maxDate = new Date();
maxDate.setDate(maxDate.getDate()-delayDays);

var label = GmailApp.getUserLabelByName("delete me");
var threads = label.getThreads();
for (var i = 0; i < threads.length; i++) {
  if (threads[i].getLastMessageDate()<maxDate)
  {
    threads[i].moveToTrash();
  }

function archiveInbox() {
// Every thread in your Inbox that is read, older than two days, and not labeled "delete me".
var threads = GmailApp.search('label:inbox is:read older_than:2d -label:"delete me"');
  for (var i = 0; i < threads.length; i++) {
    threads[i].moveToArchive();
}
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. september 2013 - 16:52 #1
Nu gætter jeg lidt - men din myFunction er tom. Så der sker nok ingenting, li'som du oplever det.

Mon ikke du i din funktion skal kalde den funktion, der gør arbejdet, dvs.

  function myFunction() {
    cleanUp();
  }
Avatar billede omdal Nybegynder
25. september 2013 - 08:35 #2
hmm ..

Jeg forsøgte at indsætte din lille rettelse ... derudover forsøgte jeg at vælge de forskellige functions og kører dem alle sammen (undtagen archive)

https://docs.google.com/file/d/0B-lUgEVqZBx2eUpRVGZ0Q2JiNDA/edit?usp=sharing

desværre stadig ingen opdatering
Avatar billede omdal Nybegynder
25. september 2013 - 08:38 #3
hmm rettede lige starten så den kun hedder :

function cleanUp() {
var delayDays = 180 // Enter # of days before messages are moved to trash

var maxDate = new Date();
maxDate.setDate(maxDate.getDate()-delayDays);

var label = GmailApp.getUserLabelByName("delete me");
var threads = label.getThreads();
for (var i = 0; i < threads.length; i++) {
  if (threads[i].getLastMessageDate()<maxDate)
  {
    threads[i].moveToTrash();
  }

function archiveInbox() {
// Every thread in your Inbox that is read, older than two days, and not labeled "delete me".
var threads = GmailApp.search('label:inbox is:read older_than:2d -label:"delete me"');
  for (var i = 0; i < threads.length; i++) {
    threads[i].moveToArchive();
}

_______________________________________________

I transcript loggen ser den nu sådan her ud ..

[13-09-25 08:36:23:074 CEST] Starting execution
[13-09-25 08:36:23:372 CEST] GmailApp.getUserLabelByName([delete me]) [0.286 seconds]
[13-09-25 08:36:25:689 CEST] GmailLabel.getThreads() [2.315 seconds]
[13-09-25 08:36:25:689 CEST] GmailThread.getLastMessageDate() [0 seconds]
..... en masse flere her :)

[13-09-25 08:36:25:724 CEST] GmailThread.getLastMessageDate() [0 seconds]
[13-09-25 08:36:25:725 CEST] GmailThread.getLastMessageDate() [0 seconds]
[13-09-25 08:36:25:726 CEST] Execution succeeded [2.64 seconds total runtime]
Avatar billede omdal Nybegynder
25. september 2013 - 09:38 #4
fejlen fundet - det lader til mit problem er timeout .. der var ca. 116.000 mails .. det var den sq ikke så glad for ;)