Avatar billede sorenmt84 Juniormester
24. september 2013 - 12:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Split streng til 3 variabler

Til et lille system jeg har modtager jeg en omgang data der kunne se således ud:
2  X  561610 (Første: et tal der kan være både på et og to cifre, Anden: Et enkelt bogstav (ej det samme hver gang), Tredje: et tal, altid på 6 cifre)

Jeg har behov for at få splittet disse 3 enheder op, så jeg kan tilkalde dem som jeg har behov for.

Jeg modtager mine data med Request.Querystring("data")
det jeg så gerne vil have er at jeg kan tilgå de forskellige dele ala dette:
data-1 = første-del
data-2 = anden-del
data-3 = tredje del

Så jeg kan benytte de adskilte data for sig selv.
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2013 - 12:34 #1
Kig på Split, fx

dinvariabel = Split(Request.Querystring("data"), " ")
data1 = dinvariabel[1]
data2 = dinvariabel[2]
data3 = dinvariabel[3]
Avatar billede softspot Forsker
24. september 2013 - 13:09 #2
Hvis der altid er mellemrum mellem værdierne, er keysersoze's forslag nok det nemmeste (bort set fra, at det array der kommer ud af en split er nulbaseret og indeksering i VBScript er med en parantes ;-)), altså:

dinvariabel = Split(Request.Querystring("data"), " ")
data1 = dinvariabel(0)
data2 = dinvariabel(1)
data3 = dinvariabel(2)
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
24. september 2013 - 13:17 #3
Mange tak for svar...
Jeg skulle dog lige lave lidt om før det virkede, men fik fat i grund ideen...

data = "2 X 561610"
dinvariabel = Split((data), " ")
data1 = dinvariabel(0)
data2 = dinvariabel(1)
data3 = dinvariabel(2)

Smider du et svar
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
24. september 2013 - 13:19 #4
du vidste det jeg lige skulle konstatere først, softspot :-) - vil I evt. dele point?
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2013 - 15:25 #5
Tallene var kun til for at forvirre - og resten af min syntaksfejl skyldes vist bare at det er for lang tid siden at jeg har kigget på klassisk ASP ;)
Avatar billede softspot Forsker
24. september 2013 - 18:44 #6
Bare giv point til keysersoze - det var overvejende hans svar der gav løsningen :-)