Avatar billede pylle Nybegynder
23. september 2013 - 17:14 Der er 7 kommentarer

Hjælp med forbedring

$conn = mysql_connect("$_SERVER","$_brugernavn", "$_kode") or die(mysql_error());
echo "Der er forbindelse til MySql serveren".'<br />';
mysql_select_db("$_databasenavn",$conn)  or die(mysql_error());
echo "Der er forbindelse til databasen ";

mysql_query("insert into min_tabel VALUES (".$string611.")");
mysql_query("insert into min_tabel VALUES (".$string621.")");
mysql_query("insert into min_tabel VALUES (".$string631.")");
mysql_query("insert into min_tabel VALUES (".$string641.")");
mysql_query("insert into min_tabel VALUES (".$string651.")");
mysql_query("insert into min_tabel VALUES (".$string661.")");
mysql_query("insert into min_tabel VALUES (".$string671.")");

og så er der ca. 600 strenge med samme struktur $stringXXX
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2013 - 17:20 #1
et array med 600 elementer fremfor 600 variable?
Avatar billede madslundholm Novice
23. september 2013 - 17:51 #2
Loop kunne være en god ide
Avatar billede pylle Nybegynder
23. september 2013 - 17:57 #3
Hej Arne_v
Jeg har en formular med 7 kolonner mandag, tirsdag. Onsdag. O.s.v.
Med angivelse af tidspunkter 13:00 til 02:00 samt 7 borde
Det er meningen at man skal klikke på de grønne knapper som er en label for en radiobotton
Der samler data op fra dato på dagen, samt tidspunkt, og bord nr.
Label skifter til rød farve når der er trykket på den, når køb er foretaget skal data så havne i db.
Når jeg når videre, skal de data der er i db returnere til formen og label med markering af Label som rød
Og disable den, så man ikke kan dobbelt bestille
Hvordan jeg lige får lavet et Array med 504 elementer der kan tildeles data ved jeg ikke lige.
Du kan se en test af formularen her www.rylle.dk/pool2
Det er kun fredag kl 13:00 tiden der virker pt. Den er ikke helt færdig så den er lidt skæv
Avatar billede pylle Nybegynder
23. september 2013 - 18:16 #4
øh! hvordan Loop ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2013 - 02:19 #5
Jeg forstaar ikke problemet.

Hvis du kan give $x504 en vaerdi kan du vel give $x[504] en vaerdi paa praecis samme maade.
Avatar billede pylle Nybegynder
24. september 2013 - 17:36 #6
$x504 indeholder $_dato, $tid, $_bord_nr, $_disable
Det er meningen, at formularen skal vælges ud fra en valgt uge, hvor dagene i ugen så skifter dato,  og at $_dato så skal tilføjes for den valgte  radiobotton sammen med de andre $xx, det skal herefter splittes op så det havner i hver sin kolonne i Mysql, så jeg senere kan lave en søgeformular der kan vise hvornår, og hvilke borde der er optaget
Men der skal jo kun være data i array elementer hvis der bliver klikket på label (radiobotton)
Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg tildeler og fanger de rigtige data i array
Avatar billede pylle Nybegynder
30. september 2013 - 17:29 #7
glem lige alt det andet jeg har skrevet hvordan får jeg så lige det her til at virke

if (isset($_POST['submit']) )
{
      $bord_data = array( '141' => array($_POST['radio141']), '142' => array($_POST['radio142'])
);
}

$_SERVER="localhost";
$_brugernavn="root";
$_kode="kode";
$_databasenavn="db";

$conn = mysql_connect("$_SERVER","$_brugernavn", "$_kode") or die(mysql_error());
mysql_select_db("$_databasenavn",$conn)  or die(mysql_error());

    if(is_array($bord_data)){

    $sql = "INSERT INTO kobespor_tabel (id, ugedag, tid, bord_nr, dato) values ";

    $valuesArr = array();
    foreach($bord_data as $row){

        $id = (int) $row['id'];
        $ugedag  = mysql_real_escape_string( $row['ugedag'] );
        $tid      = mysql_real_escape_string( $row['tid'] );
        $bord_nr  = mysql_real_escape_string( $row['bord_nr'] );
        $dato    = mysql_real_escape_string( $row['dato'] );

        $valuesArr[] = "('$id', '$ugedag', '$tid', '$bord_nr', '$dato')";
    }

    $sql .= implode(',', $valuesArr);

    mysql_query($sql) or exit(mysql_error());
}

der kommer det her på skærmen :
Array
(
    [141] => Array
        (
            [0] => Array
(
    [id] =>
    [ugedag] => Mandag
    [tid] => 16:00
    [bord_nr] => 1
    [dato] => 01-01-13

)

    [142] => Array
        (
            [0] => Array
(
    [id] =>
    [ugedag] => Mandag
    [tid] => 16:00
    [bord_nr] => 2
    [dato] => 01-01-13

)

Der er forbindelse til MySql serveren
Der er forbindelse til databasen
Notice: Undefined index: id in C:\xampp\htdocs\pool\vis.php on line 59

Notice: Undefined index: ugedag in C:\xampp\htdocs\pool\vis.php on line 60

Notice: Undefined index: tid in C:\xampp\htdocs\pool\vis.php on line 61

Notice: Undefined index: bord_nr in C:\xampp\htdocs\pool\vis.php on line 62

Notice: Undefined index: dato in C:\xampp\htdocs\pool\vis.php on line 63

Notice: Undefined index: id in C:\xampp\htdocs\pool\vis.php on line 59

Notice: Undefined index: ugedag in C:\xampp\htdocs\pool\vis.php on line 60

Notice: Undefined index: tid in C:\xampp\htdocs\pool\vis.php on line 61

Notice: Undefined index: bord_nr in C:\xampp\htdocs\pool\vis.php on line 62

Notice: Undefined index: dato in C:\xampp\htdocs\pool\vis.php on line 63