Avatar billede bing89 Nybegynder
15. september 2013 - 16:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mysqli kald inde i et prepared statement

Hvis jeg ønsker at lave to mysqli kald, hvor nummer to kald skal være afhængig af hvad der kommer fra det første kald. Hvordan gør jeg så det?

Eks:

if($stmt=$databasekald->prepare('SELECT navn, id FROM tabel1'){
  $stmt->execute();
  $stmt->bind_result($tabel1navn, $tabel1id);
  while($stmt->fetch()){

  if($stmt2=$databasekald->prepare('SELECT alder FROM tabel2 WHERE navne_id=? )
  $stmt2->bind_param('i', $navne_id)
    $navne_id = $tabel1navn;
  $stmt2->execute();
  $stmt2->bind_result($alder);
  while($stmt2->fetch()){
}
  $stmt2->close();
}
  $stmt->close();
}

Dette ville være mit eget forslag, men det virker ikke :( .. Nogen som har svaret på det?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2013 - 16:13 #1
1) den maade du henter vaerdi paa og bruger i anden query ser fin ud

2) men du kan ikke have gang i 2 queries paa samme connection samtidigt, saa du skal have en database connection mere

3) det ville nok vaere nemmere hvis du lavede en JOIN
Avatar billede bing89 Nybegynder
15. september 2013 - 16:17 #2
Overskriften er meget misvisende :) Så lukker denne og opretter ny.