Avatar billede heyn Nybegynder
09. september 2013 - 10:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VB/C# til PHP - Jeg er begynder

Hej Eksperter

Jeg er ok til PHP, men VB/C# ved jeg INTET om.

Jeg skal til at lave noget client soap code, men den server jeg skal arbejde på har kun lavet definition af funktionerne i VB og C#.

For lige at få et indblik i de 2 sprog så jeg kan læse syntaxens og generelt tyde eksemplerne har jeg brug for nogle basis eksempler.

Kan nogle hjælpe mig med at oversætte følgende 'Connect' eksempel til PHP? Jeg TROR det er VB :)

Dette eksempel skulle efter virksomhedens udsagn fungere og vise om der er adgang.

---"---
myws.ConnectionTest(ConnGuid)

Dim myws As New wf_wcf.ServiceClient
Dim ConnGuid As Guid = New Guid(ConfigurationManager.AppSettings("WfConnecKey"))
Dim mystr As String = myws.ConnectionTest(ConnGuid)

Nøglen er her indsat i web.config under appSettings :

< appSettings>
<add key="WfConnecKey" value="4e58c110-03a7-420f-b4fa-e19d6cad4977>
< /appSettings>

---"---

Jeg har modtaget en GUID nøgle.
Jeg har modtaget det xml dokument der definerer xml koden.
Der er tale om soap 1.1.

Min SoapClient er ok da jeg har fået positiv tilbagemelding på virksomhedens $Client->HelloWorld() funktion.

Det er altså eksemplet $Client->ConnectionTest(ConnGuid) jeg ikke kan få til at fungere.

Håber nogen kan hjælpe mig i min nød

Venligst Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
09. september 2013 - 14:45 #1
Nå - Jeg har prøvet mig meget frem.

Til sidst lykkedes det.

$result->data = $client->ConnectionTest(array('connkey' =>
'GUID_TO_DB'));

Men jeg har stadig brug for nogle simple eksempler på syntax i koden.

Er det VB, C#, Visual Net? Jeg ved intet om det.

Kan nogle give mig nogle link til simple eksempler til soapkald i dette sprog oversat til php?

Venligst Christian
Avatar billede platik Nybegynder
11. september 2013 - 07:03 #2
Nu ved jeg ikke ret meget om PHP.

Overstående eksempel er VB.NET.

Jeg vil mene du griber det forkert an. Du skal i stedet bare finde eksempler på php soap kald. I eksemplet har .NET autogenere kode ud fra en wsdl, og det er den som afgør hvad der kan kaldes.

Hvis det er for at kunne oversætte VB.NET til php, vil jeg gætte på du bare kan finde generelle oversættelser. På VB.NET siden er principperne de samme, soap kald eller ej.

Måske du kan uddybe hvad du regner med at få ud af oversættelserne?
Avatar billede heyn Nybegynder
11. september 2013 - 13:21 #3
Det drejer sig om at vi skal køre nogle data mellem vores system og et økonomistyrings system.
Det foregår via soap.
De har en del eksempler liggende men de er alle i VB.NET .

Derfor har jeg et hyr med at oversætte de forskellige kald til PHP, og må mestendels arbejde (og prøve) mig frem via WSDL filen.

Det ville sikkert være gå hurtigere hvis jeg kunne forstå eksemplerne

Venligst Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
24. september 2013 - 13:00 #4
Efter meget slid med at studere wsdl filen lykkedes det ved at prøve sig frem.

Producenten af wsdl filen havde nemlig ikke defineret hvilke input som var tvungne i den enkelte funktion.

Smider du et svar platik ?
Avatar billede platik Nybegynder
24. september 2013 - 16:33 #5
Svar :-)