Avatar billede bmwpowah Nybegynder
08. september 2013 - 23:01 Der er 1 kommentar

At flette en cookie ind i et jQuery script

Jeg har en lille .div jeg gerne vil have brugeren til at skjule/vise efter behov. Men jeg vil gerne gemme valget, så kassen ikke popper op, eller lukker i hver gang brugeren opdater browseren.

Jeg har jQuery og jQuery.cookie plugin, men jeg forstår ikke rigtig at bruge det, og håber på nogle vil hjælpe med et eksempel.

Min kode er således, og virker rigtig godt men gemme bare ikke "valget"

<div class="toggleDiv">
div content
</div>
<a href="#" id="toggleDiv">Vis/Skjul filtre</a>

<script>

jQuery('#toggleDiv').click(function() {

    jQuery('.toggleDiv').slideToggle('fast');

    return false;

});
</script>
Avatar billede albertgf Nybegynder
09. september 2013 - 00:14 #1
Lav et længere scenarie, hvor du siger:

Ved load gemmer du div'en - derefter checker du om cookien ikke er sat - hvis den ikke er sat viser du diven med jQuery. På toggle funktionen ligger du så endnu en if-sætning, der hvis cookien ikke findes, sætter en cookie ="x".