Avatar billede mikaelboldt Nybegynder
06. september 2013 - 22:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tømme en kolonne i MySQL-tabel

Jeg ønsker at tømme en kolonne i en tabel i min MySQL database.
og jeg har så oprettet SQL-forspørgsel:
UPDATE `wp_posts` SET `post_excerpt`='' WHERE `ID` BETWEEN 1 AND 12400;

Men resultatet er: 0 rækker påvirket.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. september 2013 - 22:44 #1
Der er nok ikke noget galt. Mit gæt er at felterne i kolonnen allerede er tomme, for MySql vil ikke ændre til en værdi der allerede er der. Hvad giver

  SELECT count(*) FROM `wp_posts` WHERE `post_excerpt`='' AND `ID` BETWEEN 1 AND 12400;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. september 2013 - 22:44 #2
Ok, mere spændende med:

  SELECT count(*) FROM `wp_posts` WHERE `post_excerpt`<>'' AND `ID` BETWEEN 1 AND 12400;

som nok bør give et 0
Avatar billede mikaelboldt Nybegynder
07. september 2013 - 09:19 #3
Der må ha været noget chache issue.
For selv om meldingen var som beskrevet, er kolonnen nu tømt som ønsket, når jeg nu besøger min mysql med phpmyadmin.

Tak for hjælpen
Avatar billede mikaelboldt Nybegynder
21. september 2013 - 07:31 #4
endnu en gang tak

PS. jeg kommer aldrig til at forstå dette point-system, men når nu forummet begynder at spamme mig for manglende pointgivning til en som ikke vil ha point, så bliver jeg forvirret