Avatar billede detstyrer.dk Nybegynder
14. august 2001 - 18:36 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Oversæt fra ASP til PHP

Jeg har et redirect system bestående af 6 asp sider, og en acces database. Det er sub-domæne system der er skrevet i asp, som skal oversættes til php
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. august 2001 - 18:37 #1
fornuftigt at se at så mange asp´folk begynder at klamme sig i PHP kategorien *G* :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 18:38 #2
1. Du er nødt til at bruge MySQL eller på oprettet et ODBC link til din Access database.
2. Send det til mig og jeg kigger på det.
Avatar billede detstyrer.dk Nybegynder
14. august 2001 - 18:38 #3
Hallo er der nogle der kan gøre det
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 18:38 #4
gizmo-gizmo:> klamme sig ? Narj narj .. JEG har bare indset at PHP er bedre for mig end ASP
Avatar billede detstyrer.dk Nybegynder
14. august 2001 - 18:38 #5
Jeg betaler godt for det!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 18:39 #6
e@tdaugaard.dk glemte jeg vist lige i farten ;o)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. august 2001 - 18:39 #7
dustyre.dk >> hehe, ja, det er jo det jeg mener :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 18:40 #8
Betaler ? Skriv ENDELIGT til mig ;o)
Avatar billede detstyrer.dk Nybegynder
14. august 2001 - 18:40 #9
Er der nogle jeg kan ringe til og forklare hvad jeg vil. Mit nr. er 51 37 01 29 Er der nogle jeg må ringe til ?
Avatar billede detstyrer.dk Nybegynder
14. august 2001 - 18:41 #10
Det giver 500 - 800 kr.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 18:41 #11
58 16 20 96 :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 19:16 #12
gizmo>> det er et system jeg har lavet, virker upåklageligt... men det lader til at det skal køre på en apache server, derfor denne omksrivning til php :)

tdaugaard>> jeg håber du kan tyde mine kragetær\' ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 19:20 #13
cyberfessor:> Vil du virkeligt sætte dit navn på den kode ? Hvis JEG havde skrevet den ville jeg nok holde det for mig selv ;o)
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 19:22 #14
det skal da ikke være nogen hemmelighed... jeg står skam inde for hvad jeg laver... :)

er den virkelig så slem?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 19:25 #15
cyberfessor:> *G* Jeg vil nødigt sige noget ondt om andre folks koder for det får mig selv til at lyde perfekt (og det er jeg ikke helt! *G*) men den kode der ... sorry, men det ligner noget en nybegynder har lavet ... no offense!
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 19:32 #16
*sidder og kigger den igennem igen* ja, det ser vist lidt rodet ud... jeg har vist ladet bedre koder end det der... for jeg er skam ikke helt nybegynder!

håber du kan se meningen i det, ellers må jeg jo bare smide nogle comments ind og rydde lidt op
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 19:37 #17
cyberfessor:> Ork .. koden er som ikke rodet ... den er skam nem at læse .. men øhh .. synes bare der mangler lidt generel forståelse for standarder/uskrevne standarder *G*
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 19:43 #18
uhm... hvad tænker du på??
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 19:45 #19
jeg er modtagelig for konstruktiv kritik da jeg koder en hel del og gerne vil ha\', at ikke kun de færdige produkt ser ordenligt ud, men også de bagved liggende koder
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 19:46 #20
cyberfessor:>

websitewithouthttp ... does that ring a bell ? *G*
Hvor er variabel prefixes henne ? Whatever happened to the concept of ONE include file ? Du inkludere to filer på samtlige sider (af hvad jeg har set) .. du bruger en funktion med EEN linie i til at returnere et recordset ... need I go on ?
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 19:52 #21
kig i code_lib.asp :)

det kom af at det skulle kunne bruges på både mit eget website og så detstyrer.dk, så jeg valgte lige at smide de values i en variabel

ang. de inc, var det bare noget jeg lige havde ved hånden, det er ikke normalt måden jeg laver det på... plejer at bruge een side hvor jeg så inkluderer resten, ala default.asp?page=whatever

jeg kan da ikke se hvad der er galt med den function, den gør jo sit arbejde, finder brugernavnet til det givne id
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 19:55 #22
Kontruktiv kritik, jamen så skal det nok lige skrives på en anden måde ;-)

Well..

1. Dine variabler mangler prefixes. F.eks.:

strWebsiteWithoutHTTP istedet for websitewithouthttp
intCounter istedet for f.eks. counter

osv.

2.

<%

  end if

%>

_JEG_ plejer at smide det på een linie som:

<%[TAB]End If %>
[TAB] erstattes af et tabulator stop.

3. Keywords plejer _JEG_ at skrive i \"korrekt case\", f.eks.:

If expr Then
  \'...
End If

Select Case .. End Select osv.

Det giver et bedre overblik synes jeg.

4. Indrykning. Her bruger de fleste (incl. jeg selv) tabulator stop eller 4 mellemrum.

if expr then
  \'gør noget
  else
  \'noget andet
end if

Skriver jeg som:

If expr Then
    \' gør noget
Else
    \' noget andet
End If

5. Inkludering af filer der bruges til header formål (Response.Buffer) skal som bekendt altid foregå FØR noget HTML udskrives (hermed menes blanktegn, tekst osv.)

Selvom du udfører koden conditionally (If\'s) så er det en god idé at placere dem i toppen af dine scripts sådan at du er SIKKER på at kunne bruge dem.

Det var et par stykker.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 19:57 #23
<snip>

Function userlookup(strID)
    userlookup = conn.execute(\"Select brugernavn from brugere where (id = \"& strID &\")\")(0)
end function

</snip>

Du returnerer et recordset.... ups .. nej du bruger (0), men stadig .. jeg synes ikke det ser \"pænt\" ud ;-)

Jeg er MEGET kode perfektionist så der skal ikke meget til før jeg ikke synes at kode er pæn ;o)
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 19:57 #24
forresten fik jeg vist aldrig brug for den websitewithouthttp variabel
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 19:58 #25
index.asp;

<%
    domain = Request.ServerVariables(\"SERVER_NAME\")

    if domain = websitewithouthttp then
%>

*host*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 19:59 #26
nå, men nok om det. Jeg er her ikke for at rakke andre folks kode ned :o)
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 20:05 #27
1) præfixes er virkelig noget jeg skal TVINGE mig selv til at bruge, og jeg glemmer det ALTID...

2) de

<%

  end if

%>

er noget jeg bruger når jeg skriver koden, for derefter at samle det til <% end if %> til slut

3) det skal jeg huske på

4) hvordan vil du så lave det??

Jeg har aldrig læst en bog om asp, højst et par artikler så alt er selvlært... det gør nok at de grundlæggende ting mangler da det meste er kommet hen af vejen :(
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 20:09 #28
hmmm... aaah, jeg har ændret lidt i min kode

her hedder det website og webserver, men nok om det... det er bare det str jeg mangler
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 20:17 #29
cyberfessor:>

Nu startede jeg med Visual Basic FØR ASP og derfra har jeg min vane med prefixes. Det er en MEGET god ting at huske.

*G* Skriv ALTID koden til at starte med som du vil have den til at se ud til slut. Ellers glemmer man hurtigt noget hvis man sidder med noget stort.

Uhm .. indrykning ?
Brug tabulator stops og indryk ét pr. f.eks. If, Select Case, Function, Sub osv.
Altså f.eks:

<%
    Function DoStuff(strString)
        For intIndex = Len(strString) To 1 Step -1
            strDummy = strDummy & Mid(strString, intIndex, 1)
        Next
    End Function
%>

Bare et simpelt (og totalt ubrugeligt) eksempel ..

Jeg har heller aldrig læst en bog om hverken ASP, VB eller PHP .. og ingen artikler.
Har derimod selv skrevet et 35 siders ASP tutorial på DK incl. eksempler, såååe :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 20:19 #30
cyberfessor:> Der er BÅDE en website og en websitewithouthttp variabel ;o)
Men EEN ting du skal have ros for er at bruge engelske variabelnavne *S*
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 20:25 #31
jeg takker mange gange for go\' kritik, det kan man aldrig få for meget af. vi kan jo ikke være eksperter til alt :)
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 20:27 #32
hmmm... jeg var vist også ret træt igår :D
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 20:27 #33
cyberfessor:> Det var så lidt :-) Og nej, det kan vi dog ikke *G* Selvom vi gerne ville *S*
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. august 2001 - 20:37 #34
det her er ikke ASP kategorien, hehe
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. august 2001 - 20:40 #35
gizmo-gizmo:> Jeg ku ha svoret der stod ASP i titellinien på min IE ;o)